Skrócony opis procedury
Wynajem powierzchni handlowej na terenie Ogrodu Botanicznego i Palmiarni dotyczący firm i osób prywatnych.
Dzienna opłata za stoisko wynosi:
- 50,00 zł brutto (pow. do 4m2)
- 70,00 zł brutto (pow. od 5m2 do 10m2)
- pow. powyżej 10m2 (70,00 zł brutto za każdy kolejny obszar do 10m2)
Stawka VAT 23%
Ceny na podstawie Zarządzenia nr 42/2023 Dyrektora Zarządu Zieleni Miejskiej w Łodzi z dnia 26 września 2023 r.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj
na kontakt pracownika Zarządu Zieleni Miejskiej
- Krok 3
Podpisz umowę
określ w jakiej formie chcesz otrzymać fakturę (pocztą, elektronicznie)
- Krok 4
Opłać fakturę
w formie i terminie wskazanych na umowie
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku pocztą elektroniczną
- wizytacja miejsca wymaga umówienia się
- umowa sporządzona w wersji papierowej i wymaga osobistego podpisania w określonej jednostce Zarządu Zieleni Miejskiej
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
W celu wynajmu powierzchni handlowej należy skontaktować się z jednostką Zarządu Zieleni Miejskiej (Ogród Botaniczny lub Palmiarnia) telefonicznie lub mailowo w celu otrzymania informacji nt. możliwości dzierżawy terenu pod stoiska handlowe w określonym terminie.
Wypełniony i odręcznie podpisany „Wniosek na wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie terenu parku lub zieleńca” należy złożyć mailem (skan wypełnionego i podpisanego wniosku), osobiście w Zarządzie Zieleni Miejskiej lub za pośrednictwem poczty.
Uwaga!
W przypadku Palmiarni należy dodatkowo wypełnić „Wniosek o pozwolenie na wjazd samochodu na teren parku lub zieleńca”. Do Zarządu wniosek musi dotrzeć minimum 2 tygodnie kalendarzowe przed planowanym przedsięwzięciem.
Decyzja dotycząca wynajmu terenu pod stoisko handlowe zostanie przekazana telefoniczne lub za pośrednictwem poczty elektronicznej przez pracownika Zarządu Zieleni Miejskiej.
Umowa podpisywana jest osobiście w miejscu i w terminie uzgodnionym z odpowiednim pracownikiem Zarządu Zieleni Miejskiej. Przy podpisaniu umowy należy określić w jakiej formie ma zostać wysłana faktura (pocztą, elektronicznie).
Informacje uzupełniające
Brak
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
30 dni, 21 dni kalendarzowych Palmiarnia
Miejsce załatwienia
Zarząd Zieleni Miejskiej
Palmiarnia
ul. Piłsudskiego 61
90-329 Łódź
tel: +48 (42) 674-96-65
Zarząd Zieleni Miejskiej
Ogród Botaniczny
ul. Retkińska 41
94-004 Łódź
tel: +48 (42) 628-72-00
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizytacja miejsca jest możliwa po wcześniejszym umówieniu się:
Telefonicznie:
- Ogród Botaniczny: +48 (42) 628-72-36
- Palmiarnia: +48 (42) 674-96-65
Pocztą elektroniczną: sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl)
Opłaty
Zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora Zarządu Zieleni Miejskiej w Łodzi ustalającym opłaty za wynajem powierzchni handlowej w trakcie trwania kiermaszów towarzyszących wystawom organizowanym w obiektach Ogrodu Botanicznego i Palmiarni.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Dzienna opłata za stoisko o pow. do 4m2 | 50,00 zł brutto |
Dzienna opłata za stoisko o pow. od 5m2 do 10m2 | 70,00 zł brutto |
Dzienna opłata za stoisko o pow. powyżej 10m2 | 70,00 zł brutto za każdy kolejny obszar do 10m2 |
Stawka VAT 23% |
Ceny na podstawie Zarządzenia nr 42/2023 Dyrektora Zarządu Zieleni Miejskiej w Łodzi z dnia 26 września 2023 r.
Numer konta bankowego:
21 1240 1037 1111 0011 0911 2661
Uwaga: Możliwość opłacenia dzierżawy terenu w kasie Palmiarni lub Ogrodu Botanicznego po wcześniejszym zgłoszeniu.
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Zieleni Miejskiej
ul. Retkińska 41
94-004 Łódź
- Zarząd Zieleni Miejskiej
- osobiście:
- Sekretariat Zarządu Zieleni Miejskiej
ul. Retkińska 41
- Sekretariat Zarządu Zieleni Miejskiej
- pocztą elektroniczną: sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl)
Termin składania dokumentów
Minimum 21 dni kalendarzowych przed planowaną dzierżawą terenu.
Wymagane dokumenty
Do złożenia (w przypadku firm):
- aktualny odpis uprawniający do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymaganiami ustawowymi na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej/Krajowego rejestru Sądowego w wersji papierowej lub elektronicznej
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- uchwała Rady Miejskiej w Łodzi Nr XXIX/752/16 z dn. 11 maja 2016 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej o nazwie „Zarząd Zieleni Miejskiej” i nadanie jej statutu
- zarządzenie Nr 2473/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 10 listopada 2022 r. r. w sprawie zatwierdzenia regulaminu organizacyjnego jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
- zarządzenie Nr 42/2023 Dyrektora Zarządu Zieleni Miejskiej w Łodzi z dnia 26 września 2023 r. w sprawie ustalenia opłat za wynajem powierzchni handlowej w trakcie trwania kiermaszów towarzyszących wystawom organizowanym na terenie Ogrodu Botanicznego i Palmiarni w Zarządzie Zieleni Miejskiej w Łodzi
Tryb odwoławczy
Brak
minimum 2 tygodnie przed planowanym przedsięwzięciem