Skrócony opis procedury
Każdy zainteresowany może wnioskować o wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie obiektów zieleni, tj. parków, zieleńców, skwerów, w celu np. wykonania remontu ściany granicznej, sprzedaży lodów, realizacji zdjęć ślubnych w plenerze, itp.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj na informację
czy zgoda zostanie udzielona
- Krok 3
Odbierz umowę dzierżawy
- Krok 4
Wnieś opłatę za dzierżawę
zgodnie z wystawioną fakturą Vat
- Krok 5
Odbierz fakturę
w formie elektronicznej lub papierowej
Przydatne informacje
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- faktura może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Wydanie opinii na czasowe zajęcie terenów zieleni miejskiej przez Wydział Zieleni Publicznej na cele:
- kulturalno-rozrywkowe
- gastronomiczne
- handlowe
- Sprawę kończy Wydział Organizacji i Zarządzania podpisaniem umowy dzierżawy z naliczeniem czynszu dzierżawnego. W przypadku braku wymaganych załączników lub ich niekompletności wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w nieprzekraczalnym terminie 7 dni.
- Nie usunięcie braków powoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.
Informacje uzupełniające
O terminie odbioru umowy dzierżawy i faktury wnioskodawca zostanie poinformowany telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki do 1 miesiąca
Miejsce załatwienia
Zarząd Zieleni Miejskiej
ul. Retkińska 41
94-004 Łódź
e-mail: sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl)
tel: +48 (42) 628-72-00
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Zgodnie z wystawioną fakturą Vat za wyliczony czynsz dzierżawny zależny od powierzchni i czasu zajęcia terenu zieleni miejskiej.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Opłata za pełnomocnictwo | 17 zł |
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Zieleni Miejskiej
94-004 Łódź, ul. Retkińska 41
- Zarząd Zieleni Miejskiej
- osobiście:
- Zarząd Zieleni Miejskiej
ul. Retkińska 41 - skrzynka podawcza. Uwaga: jedynie w dni robocze w godzinach od 7.30 do 15.30
- Zarząd Zieleni Miejskiej
- pocztą elektroniczną: sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl)
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
- Podanie o wydanie zezwolenia zawierające:
- dane wnioskodawcy (NIP, REGON, adres, tel. kontaktowy itp.)
- cel zajęcia terenu zieleni
- czas zajęcia (daty)
- planowane wyposażenie stoiska (stoły, parasole, sceny itp.)
- powierzchnia terenu wnioskowanego do zajęcia
- Mapa z zaznaczoną lokalizacją terenu wnioskowanego do zajęcia
- Pozytywna opinia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w przypadku parków zabytkowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)
- zarządzenie Nr 1895/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 22 sierpnia 2022 r. w sprawie stawek czynszu za wydzierżawiane nieruchomości gruntowe, których Miasto Łódź jest właścicielem lub posiadaczem oraz udostępniane nieruchomości pod infrastrukturę przesyłową, oddawane w dzierżawę lub udostępniane na okres nie dłuższy niż trzy lata
- uchwała Rady Miejskiej w Łodzi nr XXIX/752/16 z dn. 11.05.2016 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej o nazwie „Zarząd Zieleni Miejskiej” i nadania jej statutu (z późn.zm.)
- zarządzenie nr 2473/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 10 listopada 2022 r. w sprawie zatwierdzenia regulaminu organizacyjnego jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi (z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.).
w Zarządzie, mailem lub za pośrednictwem poczty