Skrócony opis procedury
W ramach procedury rejestrowane są zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia na terenie Miasta Łodzi.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
Złóż zawiadomienie
Przydatne informacje
- możliwość przesłania zawiadomienia na pocztę elektroniczną
- możliwość złożenia zawiadomienia telefonicznie do protokołu
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
-
Złożenie zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia składa się nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia pisemnie, za pomocą faksu, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U z 2020 r., poz. 344).
W przypadku zamiaru zorganizowania zgromadzenia z wykorzystaniem postępowania zwykłego, formularz zawiadomienia możnaa przesłać na adres poczty elektronicznej: zgromadzenia.zwykle [at] uml.lodz.pl (zgromadzenia[dot]zwykle[at]uml[dot]lodz[dot]pl). -
W przypadku postępowania uproszczonego zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia zgłasza się nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia telefonicznie, za pomocą faksu, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U z 2020 r., poz. 344), jeśli planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji.
W przypadku zamiaru zorganizowania zgromadzenia z wykorzystaniem postępowania uproszczonego, formularz zawiadomienia można przesłać na adres poczty elektronicznej: zgromadzenia.uproszczone [at] uml.lodz.pl (zgromadzenia[dot]uproszczone[at]uml[dot]lodz[dot]pl). -
Zawiadomienie o zgromadzeniu podlega przyjęciu, rejestracji i publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.
-
W określonych prawem sytuacjach wydawana jest decyzja zakazująca odbycia zgromadzenia - udostępniana jest ona niezwłocznie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej i przekazywana organizatorowi zgromadzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o jej udostępnieniu. Jednocześnie organ gminy przekazuje decyzję o zakazie zgromadzenia wraz z aktami sprawy właściwemu sądowi okręgowemu.
Informacje uzupełniające
- Organizator zgromadzenia będący przewodniczącym zgromadzenia lub osoba wyznaczona na przewodniczącego zgromadzenia otrzymuje identyfikator na okres planowanego zgromadzenia.
- W przypadku postępowania uproszczonego przewodniczący nie uzyskuje identyfikatora, jednakże jest obowiązany do nieprzerwanego posiadania w widocznym miejscu elementów wyróżniających, wskazujących na pełnienie przez niego funkcji organizatora zgromadzenia.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
- Postępowanie zwykłe - 6 dni, postępowanie uproszczone - 2 dni.
Miejsce załatwienia
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
ul. Wólczańska 121/123
90-521 Łódź
pok. B.0.10
Telefony:
- tel.: +48 (42) 638-46-64
- fax: +48 (42) 638-46-70
- e-mail: czk.sekretariat [at] uml.lodz.pl (czk[dot]sekretariat[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Możliwość internetowej rezerwacji wizyty: https://wizyty.uml.lodz.pl/
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
ul. Wólczańska 121/123
90-521 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- pocztą elektroniczną:
- zgromadzenia.zwykle [at] uml.lodz.pl (zgromadzenia[dot]zwykle[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- zgromadzenia.uproszczone [at] uml.lodz.pl (zgromadzenia[dot]uproszczone[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- telefonicznie:
- w godzinach pracy urzędu: 42 638-46-68; 42 638-46-14; 42 272-62-42
- po godzinach pracy urzędu: 42 638-49-49 (tylko zawiadomienia w trybie postępowania uproszczonego)
Termin składania dokumentów
- Postępowanie zwykłe w sprawach zgromadzeń - nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia
- Postępowanie uproszczone w sprawach zgromadzeń — nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia
Wymagane dokumenty
- Formularz zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia (postępowanie zwykłe)
- Formularz zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia (postępowanie uproszczone)
- Zdjęcie organizatora będącego przewodniczącym zgromadzenia lub osoby wyznaczonej na przewodniczącego zgromadzenia (tylko przy postępowaniu zwykłym)
- Pisemna zgoda na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia (tylko przy postępowaniu zwykłym)
- Do wglądu dowód osobisty organizatora lub przewodniczącego zgromadzenia
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach (Dz.U. z 2022 poz. 1389)
Tryb odwoławczy
Sąd Okręgowy właściwy ze względu na siedzibę organu gminy.