Przyjmowanie zgłoszeń o nieprawidłowościach w odbieraniu odpadów komunalnych przez firmy wywozowe

Skrócony opis procedury

Administratorzy lub właściciele nieruchomości mogą zgłaszać zastrzeżenia, co do odbioru odpadów komunalnych np.: firma odbiera odpady niezgodnie z harmonogramem, nie odbiera każdej frakcji osobno czy też inne nieprawidłowości. W Wydziale Gospodarki Komunalnej można uzyskać również porady w pozostałych kwestiach dotyczących odpadów komunalnych.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

Krok 1

Zgłoś nieprawidłowość

w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty), telefonicznie, mailem lub pocztą

Przydatne informacje

  • możliwość przesłania zgłoszenia pocztą
  • sprawa możliwa do załatwienia przez telefon
  • możliwość przesłania zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa nie wymaga opłat

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Przyjmowanie zgłoszeń (telefonicznie, na pisemny wniosek zainteresowanego, za pomocą poczty elektronicznej) od mieszkańców Łodzi dotyczących realizowanych przez firmy wywozowe umów, a w szczególności nieprawidłowości dotyczących nadzoru i kontroli firm odbierających odpady komunalne w zakresie: posiadania odpowiedniej liczby pojazdów przystosowanych do odbioru poszczególnych rodzajów odpadów, wyposażenia i oznakowania tych pojazdów, zapewnienia mycia, dezynfekcji i utrzymywania w sprawności technicznej pojazdów, posiadania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej, przedkładania miesięcznych raportów z realizacji przedmiotu zamówienia, przedkładania sprawozdań dotyczących ilości odbieranych odpadów i miejsc, do których zostały one dostarczone, z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów, przekazywania danych dotyczących zagospodarowywania odpadów w sposób zapewniający osiąganie wymaganych poziomów odzysku, wykonywania i dostarczania właścicielom nieruchomości harmonogramów odbioru odpadów.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Do 30 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Gospodarki Komunalnej
Łódź, ul. Piotrkowska 175 
Oddział Gospodarki Odpadami
sekretariat, pok. 112
pok. 216, 217

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

  • Telefonicznie: +48 (42) 638 49 12

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • telefonicznie: +48 (42) 638 49 12
  • pocztą elektroniczną: sekretariat.wgk [at] uml.lodz.pl (sekretariat[dot]wgk[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 175
      pok. 112 (sekretariat)
      pok. 216, 217
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Gospodarki Komunalnej
      Oddział Gospodarki Odpadami
      Łódź, ul. Piotrkowska 175

Termin składania dokumentów

Zgłoszenia można dokonywać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Brak

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
druk do pobrania [59.5 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • art. 9u ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1454)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Gospodarki Komunalnej