Skrócony opis procedury
Rejestr cen nieruchomości to publiczny rejestr prowadzony przez starostę, który zawiera dane dotyczące cen nieruchomości określonych w aktach notarialnych.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek (formularz P oraz P5)
- Krok 2
Wnieś opłatę
podstawą do opłaty jest wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty
- Krok 3
Odbierz dokumenty
elektronicznie/papierowo w zależności od tego o jaką formę wnioskowałaś/eś
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
- dokumenty można odebrać drogą elektroniczną lub w postaci papierowej
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Należy złożyć wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (formularz P i P5):
- osobiście w Sali Obsługi Klienta – parter,
- osobiście w Biurze podawczym – parter,
- wysłać na adres ePUAP,
- poprzez Portal Rzeczoznawca (i.Rzeczoznawca)
- wysłać tradycyjną pocztą na adres Łódzkiego Ośrodka Geodezji, ul. Traugutta 21/23, 90-113 Łódź.
- Pracownik załatwiający sprawę sprawdza wniosek pod względem formalnym (ewentualnie wzywa do usunięcia braków).
- Jeśli wniosek jest kompletny pracownik informuję wnioskodawcę drogą e-mailową/telefoniczną o ilości transakcji i wyliczonej opłacie.
- Zostaje wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty.
- Przygotowanie dokumentów następuje po uiszczeniu opłaty.
- Brak wniesienia opłaty w terminie określonym w Dokumencie Obliczenia Opłaty skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpoznania.
- Odbiór dokumentów następuje: na wskazaną skrytkę ePUAP, wskazany adres e-mail, wysyłka na adres poczty, odbiór osobisty w siedzibie organu lub za pośrednictwem Portalu Rzeczoznawca (i.Rzeczoznawca).
Informacje uzupełniające
Każdy podmiot ma prawo uzyskać dane z Rejestru cen nieruchomości, które może wykorzystać w sposób określony w licencji.
Dostęp do danych z Rejestru cen nieruchomości za pośrednictwem Portalu Rzeczoznawcy (i.Rzeczoznawca) dotyczy wyłącznie rzeczoznawców majątkowych i jest możliwy po podpisaniu stosownej umowy.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Niezwłocznie w godzinach pracy kasy, termin zależny jest od czasu dostarczenia wniosku, przesłania Dokumentu Obliczenia Opłaty, dokonania wpłaty, wygenerowania pliku z bazy danych i przygotowania do udostępnienia.
Miejsce załatwienia
Łódzki Ośrodek Geodezji
Dział Ewidencji Gruntów i Budynków
Zespół udostępniania danych ewidencyjnych
90-113 Łódź, ul. Traugutta 21/23
Sala Obsługi Klienta – parter
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty (stawka podstawowa) |
---|---|
Wydanie zbioru danych rejestru cen nieruchomości w postaci elektronicznej za nieruchomość będącą przedmiotem transakcji | 8,75 zł |
Wydanie wyciągu z rejestru cen nieruchomości w postaci dokumentu drukowanego za nieruchomość będącą przedmiotem transakcji | 11,67 zł |
Udostępnianie do wglądu dokumentów (zbiorów aktów notarialnych, orzeczeń sądowych i decyzji administracyjnych) na okres do 4 godzin | 30 zł |
Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 12 i 16 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz.1752 ze zm.).
Opłaty można dokonywać:
poprzez przelew na konto bankowe nr:
Bank Pekao S.A. 58 1240 1037 1111 0011 0911 3062
w kasie Łódzkiego Ośrodka Geodezji
kasa czynna w godzinach:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 8.00 – 15.30
- wtorek: 9.00-16.30
w ostatnim dniu miesiąca:
- poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 8.00 – 14.30
- wtorek: 9.00-15.30
Płatności można dokonywać gotówką, kartą płatniczą lub Blikiem.
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Łódzki Ośrodek Geodezji
ul. Traugutta 21/23
90-113 Łódź
- Łódzki Ośrodek Geodezji
- osobiście
- ul. Traugutta 21/23, Sala Obsługi Klienta i Biuro podawcze – parter
- elektronicznie
- ePUAP
- Portal Rzeczoznawca (i.Rzeczoznawca)
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego - (formularz P i P5):
W przypadku korzystania z platformy elektronicznej (ePUAP) należy załączyć wymagane formularze P, P5.
W przypadku korzystania z Portalu Rzeczoznawcy (i.Rzeczoznawca) obowiązuje formularz elektroniczny (i.Rzeczoznawca).
- Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie danych – formularz P5
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1752 ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1390 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Brak
elektronicznie, w urzędzie lub pocztą