Skrócony opis procedury
Wydawanie zaświadczeń:
- figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatników podatku od nieruchomości, rolnego lub leśnego,
- figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatników łącznego zobowiązania pieniężnego,
- wielkości użytków rolnych,
- określających wysokość przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 3
Odbierz zaświadczenie
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- możliwość wrzucenia wniosku do urny (bez konieczności umawiania się)
- wizyta w Urzędzie: w okresie epidemii/ pandemii w przypadku wyjaśnienia spraw podatkowych wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Wydawanie zaświadczeń:
- figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatników podatku od nieruchomości, rolnego lub leśnego,
- figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatników łącznego zobowiązania pieniężnego,
- wielkości użytków rolnych,
- określających wysokość przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym.
- Procedura polega na:
- wydaniu zaświadczenia,
- postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia.
- Wnioski o wydawanie zaświadczenia składane są w formie papierowej lub elektronicznej.
Informacje uzupełniające
- Wniosek może zostać złożony przez pełnomocnika podatnika. Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej lub innej wskazanej sprawie należącej do właściwości organu podatkowego.
- Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) oraz zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym.
- Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r..
- Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
7 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Finansowy
Oddział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego
Telefony:
podatek rolny, leśny: +48 (42) 638-56-62, +48 (42) 638-50-29
podatek od nieruchomości: +48 (42) 638-53-24
Wnioski można składać również w siedzibach UMŁ:
ul. Zachodnia 47 pok. 12 (Kancelaria)
al. Politechniki 32 pok. 005 (Kancelaria)
ul. Krzemieniecka 2B pok. 116 (Kancelaria)
al. Piłsudskiego 100 pok. 18 (Kancelaria)
ul. Piotrkowska 110 (wejście od al. Schillera)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Umawianie wizyt w okresie epidemii (lub pandemii) pod adresem: https://wizyty.uml.lodz.pl/
Opłaty
Opłata skarbowa:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Zaświadczenie o figurowaniu lub niefigurowaniu w ewidencji podatkowej podatników podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego w łącznym zobowiązaniu pieniężnym | 17 zł |
Zaświadczenie figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatników łącznego zobowiązania pieniężnego | 17 zł |
Zaświadczenie określające wysokość przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym | 17 zł |
Zaświadczenie o wielkości użytków rolnych | zwolnione z opłaty skarbowej |
Uwaga!
Opłata pobierana jest zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej, wnioskodawca może zostać zwolniony z opłaty skarbowej - uzależnione jest to dla jakiej instytucji pobierane jest zaświadczenie i w jakiej sprawie.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo wnosimy na numer konta:
- Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Finansowy
Oddział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Sienkiewicza
Pobieranie i składanie wniosków, deklaracji, dokumentów możliwe jest również w: - Łódź - Bałuty, ul. Zachodnia 47
Pobieranie - parter, Informacja, pok.: 10
Składanie - parter, Kancelaria, pok.: 12 - Łódź - Górna, al. Politechniki 32
Pobieranie - parter, Informacja
Składanie - parter, Kancelaria, pok. 005 - Łódź - Polesie, ul. Krzemieniecka 2B
Pobieranie - parter, Informacja
Składanie - I piętro, Kancelaria, pok.: 116 - Łódź - Widzew, al. Piłsudskiego 100
Pobieranie - parter, Informacja, pok.: 17
Składanie - parter, Kancelaria, pok.: 18
- ul. Sienkiewicza
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatkowej
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o wielkości szacunkowego dochodu z pracy w gospodarstwie rolnym lub o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego
- Pełnomocnictwo - w przypadku działania przez pełnomocnika
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo - jeśli dotyczy
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez ubiegającą się o nie osobę następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem organu który je wydał.
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą