Skrócony opis procedury
Naliczenie opłaty z tytułu użytkowania wieczystego dotyczy sytuacji, w której nastąpiła czynność cywilnoprawna np. nabycie, sprzedaż, darowizna, spadek, itp.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Zgłoś nabycie
- Krok 2
Czekaj na odpowiedź
odpowiedź zawiera informację o opłacie
Przydatne informacje
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej/elektronicznej
- oprócz wniosku o naliczenie opłaty należy złożyć kserokopię dokumentu potwierdzającego czynność cywilnoprawną np. nabycie, sprzedaż, darowizna, spadek, itp.
- wniosek można złożyć osobiście, elektronicznie lub przesłać pocztą.
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Użytkownik wieczysty winien wystąpić do UMŁ o udzielenie informacji dotyczącej obowiązującej wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego na podstawie dokonanej czynności prawnej. Na podstawie załączonych dokumentów nastąpi wprowadzenie danych do bazy i zostanie wystosowane pierwsze naliczenie
opłaty rocznej w formie informacji o opłacie. - W związku ze zmianą użytkownika wieczystego dokonaną na podstawie czynności cywilnoprawnych oraz zdarzeń prawnych (nabycie, sprzedaż, darowizna, spadek, itp.) należy złożyć wniosek wraz z kopią dokumentu potwierdzającego nabycie tego prawa oraz podać adresy do korespondencji nowych użytkowników wieczystych.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Niezwłocznie, w kolejności składania wniosków.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
pokój 251, 252, 252A, 254
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi,
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami,
Ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
- Urząd Miasta Łodzi,
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
(Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
oraz w pozostałych punktach kancelaryjnych i kancelaryjno-informacyjnych
Urzędu Miasta Łodzi.
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
- pocztą elektroniczną:
- lckm [at] uml.lodz.pl (lckm[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
W przypadku nabycia/ sprzedaży / darowizny /dziedziczenia należy odpowiednio złożyć:
- Wniosek o naliczenie opłaty
- Kserokopię aktu notarialnego (nabycie, sprzedaż)
- Kserokopię postanowienia spadkowego lub aktu poświadczenia dziedziczenia
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2024.1061 t.j. z dnia 2024.07.17)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2024.1145 t.j. z dnia 2024.07.30)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2024.572 t.j. z dnia 2024.04.15)
Tryb odwoławczy
Brak
Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem
złóż wniosek o naliczenie opłaty wraz z kserokopią dokumentu