Skrócony opis procedury
Dotyczy spółdzielni mieszkaniowych, które posiadają budynki położone na kilku działkach gruntu, do których spółdzielni przysługuje prawo użytkowania wieczystego, a w umowach o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste ustalone różne terminy.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek z uzasadnieniem
- Krok 2
Czekaj na rozpatrzenie wniosku
Przydatne informacje
- wymaga złożenia dokumentów w formie papierowej
- oprócz wniosku należy złożyć:
- oryginały aktualnych odpisów z ksiąg wieczystych dla nieruchomości objętych ujednoliceniem,
- oryginały aktualnych wypisów z rejestru gruntów,
- oryginał aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
- potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie umów nabycia bądź oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste oraz
- uchwałę właściwego organu osoby prawnej wyrażającą zgodę na ujednolicenie terminu.
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Jeżeli budynki stanowiące własność spółdzielni położone są na kilku działkach gruntu, do których spółdzielni przysługuje prawo użytkowania wieczystego, a w umowach o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste ustalono różne terminy użytkowania wieczystego, spółdzielnia może żądać od właściciela gruntu zmiany postanowień umownych w celu ujednolicenia terminów użytkowania wieczystego poprzez przyjęcie terminu uśrednionego.
Informacje uzupełniające
Brak
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Niezwłocznie, w kolejności wpływu wniosków.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, pokój 252A
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi, Wydział Dysponowania Mieniem,
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
- Urząd Miasta Łodzi, Wydział Dysponowania Mieniem,
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
(Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami) - oraz w pozostałych punktach kancelaryjnych
i informacyjno-kancelaryjnych
Urzędu Miasta Łodzi.
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
- Wniosek z uzasadnieniem
- Aktualne odpisy z ksiąg wieczystych prowadzonych dla nieruchomości objętych ujednoliceniem – oryginały
- Aktualne wypisy z rejestru gruntów dla nieruchomości objętych ujednoliceniem – oryginały
- Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego – oryginał
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie umów nabycia bądź oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste
- Uchwała właściwego organu osoby prawnej wyrażająca zgodę na ujednolicenie terminu użytkowania wieczystego - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz.U.2024.558 t.j. z dnia 2024.03.21
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2024.1145 t.j. z dnia 2024.07.30)
Tryb odwoławczy
Brak
należy załączyć odpowiednie dokumenty