Skrócony opis procedury
Procedura dotyczy ustalenia innego terminu zapłaty niż ustawowy 31 marca danego roku. Użytkownik wieczysty powinien złożyć wniosek nie poźniej niż 14 dni przed upływem terminu płatności.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek wraz z uzasadnieniem
- Krok 2
Czekaj na odpowiedź
Przydatne informacje
- złożenie wniosku w formie papierowej bądź online
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Zgoda, na ustalenie innego niż 31 marca, terminu opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntów stanowiących własność Miasta Przesłanki niezbędne do pozytywnego załatwienia wniosku to brak zaległości z tytułu użytkowania wieczystego oraz sporów, w tym sporów sądowych oraz nieposiadanie możliwości zapłaty opłaty w ustawowym terminie z uwagi na sytuację ekonomiczną.
Informacje uzupełniające
Na podstawie złożonego wniosku, nie później niż 14 dni przed upływem terminu płatności, organ może ustalić inny termin zapłaty, nieprzekraczający danego roku kalendarzowego. Złożenie wniosku nie zwalnia użytkownika wieczystego z obowiązku wniesienia opłaty, w terminie do dnia 31 marca.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Do 31 marca danego roku
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, pokój 251
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi,
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami,
Ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
- Urząd Miasta Łodzi,
- osobiście:
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
(Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami) oraz
w pozostałych punktach kancelaryjnych i kancelaryjno-informacyjnych Urzędu Miasta Łodzi.
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
- pocztą elektroniczną:
- lckm [at] uml.lodz.pl (lckm[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Użytkownik wieczysty powinien złożyć wniosek nie później niż 14 dni przed upływem ustawowego terminu płatności tj. 31 marca roku za który opłata obowiązuje
Wymagane dokumenty
- Wniosek
Dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą:
- Opis okoliczności, uzasadniający brak możliwości zapłaty zobowiązania w ustawowym terminie płatności, tj. 31 marca danego roku
Dla innych podmiotów oraz osób fizycznych:
- Złożenie wniosku, zawierającego uzasadnione przyczyny ubiegania się o zmianę terminu zapłaty
- Złożenie oświadczenia, że nie są podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą, nie zalęgają z wnoszeniem opłat za użytkowanie wieczyste za lata ubiegłe i nie są w sporze, w tym sądowym.
- Z uwagi na swoją sytuacje finansową nie posiadają możliwości zapłaty opłaty w ustawowym terminie
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- art. 10, art. 71 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2024.1145 t.j. z dnia 2024.07.30)
Tryb odwoławczy
Brak
przed wymaganym terminem płatności skontaktuj się telefonicznie