Skrócony opis procedury
Wydawanie na wniosek przedsiębiorcom posiadającym zezwolenie na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych decyzji stwierdzających ich wygaśnięcie.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Odbierz decyzję
w przedmiotowej sprawie
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku wraz z dokumentami pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- decyzja może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Udzielenie informacji klientom zainteresowanym rezygnacją z zezwolenia.
- Przyjmowanie wniosku o wygaszenie zezwolenia.
- Prowadzenie postępowania w sprawie o wygaszenie zezwolenia.
- Wydanie decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zezwolenia.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
1 miesiąc od dnia wszczęcia postępowania - sprawa wymagająca postępowania wyjaśniającego;
2 miesiące od dnia wszczęcia postępowania - sprawa szczególnie skomplikowana;
1 miesiąc od dnia otrzymania odwołania - w postępowaniu odwoławczym.
Miejsce załatwienia
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
93-590 Łódź, Al. Politechniki 32
pok. 217
e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 638-56-29
Na stronie: https://wizyty.uml.lodz.pl/
Opłaty
Za stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych opłat nie pobiera się.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
93-590 Łódź, Al. Politechniki 32
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Al. Politechniki 32
- elektronicznie:
- na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
- ePUAP
- biznes.gov.pl
Termin składania dokumentów
Wniosek o stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych należy złożyć organowi zezwalającemu w terminie 14 dni od dnia:
- likwidacji punktu sprzedaży,
- zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży,
- zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wygaszenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Pełnomocnictwo, w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
elektronicznie, w Urzędzie lub za pośrednictwem poczty