Skrócony opis procedury
Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie organowi, który udzielił licencji, wszelkie zmiany danych określonych w art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
Złóż wniosek i załączniki
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- zaleca się umówienie wizyty w Urzędzie
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- w przypadku złożenia wniosku elektronicznie wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Udzielenie informacji klientom zainteresowanym dokonaniem zmiany, która nie powoduje zmiany treści licencji.
- Przyjęcie wniosku dokonanie zmiany niepowodującej zmiany treści licencji.
Informacje uzupełniające
Wniosek złożony w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierał braki formalne.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
W dniu złożenia kompletnego wniosku
Miejsce załatwienia
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
- Telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-52-56, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83, +48 (42) 272-62-56, +48 (42) 638-53-66, +48 (42) 638-53-66
- Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17 zł |
Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:
- dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu
Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:
50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
- Urząd Miasta Łodzi
- elektronicznie:
- ePUAP
- na adres doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Zgłoszenie zmian danych niepowodujących zmiany treści licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
- Dokumenty potwierdzające konieczność dokonania zmiany danych
- Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
- Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu).
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
- ustawa kodeks postępowania administracyjnego
Tryb odwoławczy
Brak
elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą