Zmiana treści licencji - krajowy transport drogowy w zakresie przewozu osób taksówką

Skrócony opis procedury

Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać w formie pisemnej, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej, organowi, który udzielił licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką wszelkich zmiany danych określonych w art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania (art. 14. ustawy o transporcie drogowym).

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1
    Wnieś opłatę
  • Krok 2
    Złóż wniosek

    elektronicznie, w Urzędzie lub za pośrednictwem poczty

  • Krok 3

    Umów się na wizytę

    w celu odebrania dokumentów

  • Krok 4

    Odbierz decyzję

    w Biurze

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online,
  • możliwość złożenia wniosku osobiście,
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika,
  • możliwość przesłania wniosku pocztą,
  • w przypadku złożenia wniosku elektronicznie wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem.

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Udzielenie informacji klientom zainteresowanym dokonaniem zmiany treści licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką.
  2. Przyjęcie wniosku o dokonanie zmiany treści licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką.
  3. Wydanie decyzji zmieniającej treść licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką.

Informacje uzupełniające

Wniosek złożony w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierał braki formalne.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

1 miesiąc (sprawy szczególnie skomplikowane- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).

Miejsce załatwienia

Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź

e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl).

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44.

Umawianie/rezerwacja wizyty

Opłaty

Za zmianę treści licencji pobiera się opłatę w wysokości:

Gdy licencja jest wydana wyłącznie na obszar gminy Łódź:

Zestawienie opłat
Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Ważność licencji: od 2 do 15 lat20 zł
Ważność licencji: powyżej 15 do 30 lat25 zł
Ważność licencji: powyżej 30 do 50 lat30 zł


Gdy licencja jest wydana na obszar gminy Łódź i gminy Rzgów: 

Zestawienie opłat
Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Ważność licencji: od 2 do 15 lat28 zł
Ważność licencji: powyżej 15 do 30 lat35 zł
Ważność licencji: powyżej 30 do 50 lat40 zł

Nr konta bankowego do innych opłat:

69 1240 1037 1111 0011 0911 0827

W tytule wpłaty proszę o wpisanie "zmiana licencji Taxi".

Zestawienie opłat
Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii17 zł

 Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:

  • dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi 
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • osobiście:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
  • elektronicznie:
    • biznes.gov.pl
    • na adres doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o zmianę treści licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
druk do pobrania [269 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Dokumenty potwierdzające konieczność dokonania zmiany danych.
  • Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika.
  • Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu).

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.
klauzula informacyjna do pobrania [84 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
  • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych,
  • porozumienie pomiędzy miastem Rzgów a miastem Łódź z dnia 22 lutego 2006 r. w sprawie udzielania licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkami osobowymi na obszar Miasta i Gminy Rzgów.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.

W przypadku odstąpienia przez organ licencyjny od uzasadnienia decyzji na podstawie art. 107 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, decyzja ta może być zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z powodu uznania jej za niezgodną z prawem. Skargę wnosi się co najmniej w 2 egzemplarzach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi poprzez Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej w Departamencie Pracy, Edukacji i Kultury UMŁ – 93-590 Łódź, Al. Politechniki 32, w terminie 30 dni od daty doręczenia decyzji administracyjnej. Wniesienie skargi nie wstrzymuje wykonania decyzji. Skarga podlega wpisowi w wysokości 200 zł. Strona ma możliwość ubiegania się w postępowaniu sądowoadministracyjnym o prawo pomocy na jej wniosek w postaci zwolnienia od kosztów sądowych oraz (lub) ustanowienia adwokata lub radcy prawnego. Wniosek w tym zakresie wolny jest od opłat sądowych.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej