Zmiana najemcy lokalu użytkowego

Skrócony opis procedury

Zmiana najemcy lokalu użytkowego każdorazowo wymaga złożenia wniosku przez osoby zainteresowane.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż wniosek i załączniki

    elektronicznie, w urzędzie, pocztą lub mailem

  • Krok 2

    Czekaj na informację

    informację uzyskasz zgodnie z formą wskazaną we wniosku

  • Krok 3

    Podpisz aneks

    osobiście w urzędzie (umów się na wizytę) po spełnieniu wszystkich warunków

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
  • podpisanie aneksu wymaga umówienia się na wizytę

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Zmiana najemcy lokalu użytkowego:

  1. Z wniosku najemcy lokalu użytkowego i osoby zainteresowanej cesją prawa do najmu na współmałżonka, wstępnych lub zstępnych albo z wniosku najemcy lokalu użytkowego o zmianę strony umowy najmu przez przystąpienie do umowy po stronie najemcy tych osób;

  2. Z wniosku najemcy lokalu użytkowego i osoby zainteresowanej przystąpieniem do umowy po stronie najemcy osób fizycznych (osoby fizycznej), z którymi prowadzi wspólnie działalność gospodarczą, lub ze spółką osobową w rozumieniu Kodeksu spółek handlowych, której jest udziałowcem albo z wniosku najemcy lokalu użytkowego o cesję prawa najmu na rzecz tych podmiotów;

  3. W sytuacji wystąpienia szczególnych okoliczności uzasadniających zmianę najemcy z pominięciem zasad wynikających z ust. 1 i 2, zmiana najemcy może nastąpić wyłącznie za zgodą Prezydenta Miasta Łodzi; W sytuacji śmierci najemcy lokalu użytkowego prawo do najmu przechodzi na spadkobierców, po udokumentowaniu nabycia spadku.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

1 miesiąc

Miejsce załatwienia

Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Lokali Użytkowych
90-514 Łódź, al. Kościuszki 47

tel.: +48 42 628 70 86

infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 628-70-86

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      Wydział Lokali Użytkowych
      Al. Tadeusza Kościuszki 47
      90-514 Łódź
  • osobiście:
    • Zarząd Lokali Miejskich, Al. Tadeusza Kościuszki 47
    • RON ,,Centrum’’, ul. Piotrkowska 238
    • RON ,,Północ’’, ul. Limanowskiego 194/194
    • RON ,,Południe’’, ul. Ciasna 19a
    • RON ,,Wschód’’, ul. Sobolowa 1
    • RON ,,Zachód’’, ul. Wapienna 15
    • RON „ Zasobu Obcego” 93-547 Łódź ul. Ciasna 19a, tel. +48 (42) 684-81-90
  • pocztą elektroniczną: zlm [at] zlml.lodz.pl (zlm[at]zlml[dot]lodz[dot]pl)
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty

  • Wniosek – formularz wniosku nie jest wymagany
  • Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotyczące okresu działalności spółki
  • Okazanie zgody udzielonej przez wynajmującego na wspólne prowadzenie działalności gospodarczej
  • Dokument potwierdzający pokrewieństwo - w przypadku zmiany najemcy z tytułu dopisania do umowy najmu lub cesji prawa do najmu współmałżonka, wstępnego lub zstępnego
  • Akt zgonu najemcy - w przypadku zmiany najemcy z tytułu zgonu najemcy
  • Dokument potwierdzający nabycie spadku po zmarłym najemcy - w przypadku zmiany najemcy z tytułu zgonu najemcy

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [46.5 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • Zarządzenie nr 3269/VII/16 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 1 kwietnia 2016 r. w sprawie zasad zmiany warunków najmu lokali użytkowych (ze zm.).

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Lokali Miejskich
Komórka
Wydział Lokali Użytkowych