Skrócony opis procedury
Czasowe zajęcie nieruchomości jest możliwe w przypadku spełnienia jednej z przesłanek tj. wystąpienia siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstaniu znacznej szkody. O czasowe zajęcie można ubiegać się również w przypadku nagłej potrzeby zapobieżenia znacznej szkodzie wynikającej z awarii. Wydanej decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności. O decyzję może wystąpić podmiot do zadań którego należy utrzymanie urządzeń infrastruktury technicznej lub utrzymanie nieruchomości. Decyzja może być również wydana z urzędu.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj
na decyzję lub pisemną informację o statusie sprawy
- Krok 3
Odbierz decyzję
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
- decyzja może mieć formę elektroniczną
- sprawa nie wymaga opłat
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Procedura na wniosek lub z urzędu. Z wnioskiem o ograniczenie na okres do 6 miesięcy liczony od dnia zajęcia nieruchomości może wystąpić organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, inna osoba lub jednostka organizacyjna albo ich pełnomocnik działający na podstawie ważnego pełnomocnictwa.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104. Po wszczęciu postępowania gromadzona jest dokumentacja oraz materiał dowodowy pozwalający na rozstrzygnięcie złożonego wniosku.
- Forma dokumentu, który kończy procedurę – decyzja z rygorem natychmiastowej wykonalności wydawana w ciągu 7 dni od złożenia wniosku, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
7 dni od złożenia wniosku
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Wywłaszczeń i Zwrotów Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 638-45-85
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104 – Kancelaria Główna
- ul. Piotrkowska 110 – wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku. Ewentualny termin składania dokumentów na wezwanie Urzędu zostanie określony w bieżącej korespondencji.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o czasowe zajęcie zawierający określenie: podstawy prawnej, nieruchomości (adres, nr działki, powierzchnia działki, nr obrębu, nr księgi wieczystej), powierzchni zajęcia, okresu zajęcia i sposobu zagospodarowania nieruchomości. W przypadku gdy wniosek dotyczy części działki konieczny jest załącznik graficzny wskazujący obszar zajęcia.
- Pełnomocnictwo - w przypadku wystąpienia z wnioskiem przez pełnomocnika
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Tryb odwoławczy
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Łódzkiego.
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą