Skrócony opis procedury
Procedura dotyczy nieruchomości Skarbu Państwa przekazywanych w darowiźnie celem realizacji celów publicznych
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj na informację
opublikowany wykaz nieruchomości przeznaczonej do zbycia w formie darowizny
- Krok 3
Podpisz umowę
po przygotowaniu i podpisaniu protokołu uzgodnień między SP i wnioskodawcą
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w odpowiedzi na wniosek
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- wpłynięcie wniosku o dokonanie darowizny na cel publiczny,
- analiza stanu prawnego nieruchomości z punktu widzenia możliwości dokonania darowizny nieruchomości Skarbu Państwa (wykluczenie obowiązku zwrotu nieruchomości wywłaszczonej na rzecz dawnych właścicieli, wykluczenie istnienia postępowań administracyjnych i sądowych dotyczących tytułu własności Skarbu Państwa),
- wystąpienie do merytorycznie właściwych Wydziałów UMŁ i jednostek o wydanie opinii o możliwości dokonania darowizny (istnienia przeciwwskazań), z punktu widzenia zadań realizowanych przez te jednostki i zamierzeń inwestycyjnych Miasta,
- po uzyskaniu pozytywnych opinii – zlecenie sporządzenia operatu szacunkowego określającego wartość nieruchomości,
- uzyskanie zgody Wojewody Łódzkiego na dokonanie darowizny na rzecz wnioskodawcy, wyrażonej w formie zarządzenia,
- publikacja wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia w drodze darowizny (na okres 21 dni), konieczność odczekania 6 tyg. na ewentualne wnioski złożone w trybie pierwszeństwa w nabyciu
- przygotowanie i podpisanie pomiędzy Skarbem Państwa i wnioskodawcą, protokołu z uzgodnień, stanowiącego podstawę do zawarcia umowy darowizny w formie aktu notarialnego,
- zawarcie umowy darowizny w formie aktu notarialnego.
Informacje uzupełniające
- Postępowanie wszczyna się na wniosek.
- Istnieje możliwość żądania przedłożenia dodatkowych wyjaśnień i dokumentów w trakcie prowadzenia postępowania.
- Wniosek powinien być opatrzony podpisem strony oraz powinien zostać złożony w oryginale.
- W umowie darowizny określa się cel, na który nieruchomość ma zostać darowana. W przypadku niewykorzystania nieruchomości na ten cel, darowizna podlega odwołaniu.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
do 5 miesięcy
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
pok. 350, 351
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Na wizytę można umówić się telefonicznie:
Aleksandra Cyzowska - tel 42 638 43 62
Rafał Iwańczyk - tel. 42 638 44 15
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104, pok. 351
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
- na adres do doręczeń elektronicznych AEPL-43653-25073-RDRVC-22
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku
Wymagane dokumenty
- Wniosek o dokonanie darowizny ze wskazaniem celu publicznego, na jaki darowizna ma być dokonana
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Tryb odwoławczy
Brak
Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem
elektronicznie, w urzędzie lub pocztą