Wydawanie zaświadczeń w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów

Skrócony opis procedury

Właściciel pojazdu, w celu wydania zaświadczenia w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów, składa wniosek o wydanie zaświadczenia w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1
    Wnieś opłatę

    przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie

  • Krok 2
    Złóż wniosek i załączniki

    elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

  • Krok 3

    Odbierz zaświadczenie

    elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

Przydatne informacje

  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się,
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika,
  • możliwość złożenia wniosku online,
  • możliwość przesłania wniosku pocztą,
  • zaświadczenie może mieć formę elektroniczną,
  • sprawa możliwa do załatwienia drogą korespondencyjną.

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Wnioski mieszkańców Miasta Łodzi dotyczące sprawy są przyjmowane w dniu przybycia do Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godz. 8.00 – 16.00, we wtorki 8.00 – 17.00.
  2. Sprawa załatwiana jest po uprzednim złożeniu podania (osobiście lub za pośrednictwem poczty) w kancelarii (parter) lub w wydzielonym danego dnia stanowisku bezpośredniej obsługi).
  3. W przypadku składania oświadczenia w trybie art. 233 kk pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań konieczna jest osobista wizyta właściciela pojazdu.
  4. Wydanie zaświadczenia możliwe jest również przez ePUAP.

Informacje uzupełniające

  • W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
  • W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Do 7 dni od daty złożenia wniosku lub do 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział  Ewidencji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
kancelaria (parter)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się

Opłaty

Zestawienie opłat
Rodzaj opłatyWysokość opłaty
pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)

17 zł

(opłata skarbowa)

od czynności wydania zaświadczenia

17 zł

(opłata skarbowa)

Opłatę skarbową można wnieść:

  • gotówką bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,
  • za pośrednictwem opłatomatu (kartą lub gotówką) zlokalizowanego w siedzibie Wydziału,
  • kodem BLIK za pośrednictwem szybkich płatności przy stanowisku bieżącej obsługi,
  • przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr: 55 1240 1037 1111 0011 0911 1273 - (wskazując cechę identyfikacyjną pojazdu).

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      ul. Smugowa 26A i30/32
      91-433 Łódź
  • osobiście
    • ul. Smugowa 26A i 30/32
  • elektronicznie
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane pojazdu i właściciela.
druk do pobrania [47 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane w utraconym dokumencie.
druk do pobrania [45 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • W przypadku zmiany właściciela pojazdu oryginały dokumentów dotyczących przeniesienia prawa własności do wglądu.
  • Dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu.
  • Dowód osobisty (dotyczy osób fizycznych) lub wypis z rejestru sądowego i nr REGON (dotyczy osób prawnych).
  • Pisemne pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej do załatwienia sprawy.

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [41.49 KB, .DOCX] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. O opłacie skarbowej,
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów.

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji