Zmiana stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa

Skrócony opis procedury

Procedura zmiany stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa wszczyna jest z urzędu lub na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej nieruchomość w trwałym zarządzie. Ustalona w postepowaniu nowa opłata z tytułu trwałego zarządu obowiązuje od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym decyzja stała się ostateczna.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż wniosek i załączniki

    lub zgłoś uwagi do zawiadomienia o wszczęciu postępowania

  • Krok 2

    Czekaj na informację

    postanowienia, zawiadomienia wysyłane są pocztą lub przez ePUAP

  • Krok 3

    Zapoznaj się z operatem

    w Urzędzie (umów się na wizytę)

  • Krok 4

    Czekaj na decyzję

    Zawiadomienie o zebraniu materiałów do wydania decyzji

  • Krok 5

    Odbierz decyzję

    w Urzędzie (umów się na wizytę) lub pocztą

  • Krok 6

    Wystąp o uprawomocnienie się decyzji

    w Urzędzie (umów się na wizytę)

  • Krok 7

    Wnieś opłatę

    opłatę należy wnieść do 31 marca każdego roku na konto wskazane w decyzji

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Postępowanie wszczyna się na wniosek lub z urzędu. Brak terminu do złożenia wniosku
  2. Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
  3. Jeżeli po oddaniu nieruchomości gruntowej w trwały zarząd nastąpi trwała zmiana sposobu korzystania z nieruchomości, stawkę procentową opłaty rocznej zmienia się stosownie do zmienionego sposobu korzystania.
  4. Zmieniona stawka obowiązuje od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym decyzja stała się ostateczna.
  5. Jednostka organizacyjna sprawująca trwały zarząd nieruchomością, która oddała nieruchomość lub jej część w najem lub dzierżawę może być zobowiązana do uiszczania opłat rocznych w wysokości 1% ceny nieruchomości.
  6. Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.

Informacje uzupełniające

Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

1 miesiąc - Z powodu uzasadnionych przyczyn, może być wskazany nowy termin zakończenia postępowania. Z tego samego powodu postępowanie może zostać zawieszone.

Miejsce załatwienia

Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
pok. 347

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Na wizytę można umówić się telefonicznie: + 48 (42) 638- 43 -11

Opłaty

Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu w zależności od przeznaczenia nieruchomości ustalana jest według stawki procentowej - od 0,1% do 1% - od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Dysponowania Mieniem
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 104, pok. 347
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie  Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wniosek można składać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty

  • Ewentualny wniosek zawierający informacje o położeniu i powierzchni nieruchomości
  • Informacje o zmianach w sposobie korzystania z nieruchomości

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami

Tryb odwoławczy

Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem