Skrócony opis procedury
Z wnioskiem o odszkodowanie może wystąpić osoba będąca właścicielem nieruchomości zajętej pod drogę publiczną w dniu 31 grudnia 1998 r. Wniosek składa się do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. Odszkodowanie, o którym mowa będzie ustalane i wypłacane według zasad i trybu określonych w przepisach o odszkodowaniach za wywłaszczone nieruchomości, na wniosek właściciela nieruchomości złożony w okresie od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31 grudnia 2005 r. Po upływie tego okresu roszczenie wygasa.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj
na decyzję lub pisemną informację o statusie sprawy
- Krok 3
Odbierz decyzję
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
Przydatne informacje
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
- decyzja może mieć formę elektroniczną
- sprawa nie wymaga opłat
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Procedura na wniosek. O odszkodowanie za wywłaszczoną nieruchomość może wystąpić były właściciel.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
Prezydent Miasta Łodzi wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej podlega wyłączeniu od rozpatrzenia sprawy gdy nieruchomość została przejęta pod drogę gminną. - Po wszczęciu postępowania gromadzony jest materiał dowodowy pozwalający na rozstrzygnięcie złożonego wniosku. Może być konieczne zawieszenie postępowania z uwagi na konieczność rozstrzygnięcia przez Wojewodę Łódzkiego w sprawie przejęcia własności nieruchomości objętej wnioskiem odszkodowawczym.
- Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Dwa miesiące od daty wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia stosownie do przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Wywłaszczeń i Zwrotów Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 638-45-85
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104 – Kancelaria Główna
- ul. Piotrkowska 110 – wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Ustawowy termin składania wniosków upłynął 31 grudnia 2005 r. Ewentualny termin składania innych dokumentów na wezwanie Urzędu zostanie określony w bieżącej korespondencji.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o odszkodowanie zawierający wskazanie podstawy prawnej oraz oznaczenie nieruchomości (adres, nr działki, powierzchnia działki, nr obrębu, nr księgi wieczystej)
- Pełnomocnictwo - w przypadku wystąpienia z wnioskiem przez pełnomocnika
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- ustawa z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną
Tryb odwoławczy
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Łódzkiego.
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą