Skrócony opis procedury
- Organ podatkowy wydaje zaświadczenie o dokonaniu opłaty skarbowej na żądanie osoby wpłacającej - ubiegającej się o zaświadczenie. Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania. Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy
- Zaświadczenie jest obciążone opłatą skarbową w kwocie 17,00 zł
- Organ podatkowy wydaje zaświadczenie bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku
Najważniejsze etapy realizacji procedury
-   Krok 1Wnieś opłatę skarbową za zaświadczenie 
-   Krok 2Złóż wniosek i załączniki 
-   Krok 3Odbierz zaświadczenie zgodnie ze wskazaną formą odbioru 
Przydatne informacje
- wniosek o wydanie zaświadczenia składany jest w formie papierowej lub elektronicznej.
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Organ podatkowy wydaje zaświadczenie o dokonaniu opłaty skarbowej na żądanie osoby wpłacającej - ubiegającej się o zaświadczenie. Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania. Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania Wnioskodawcy
- Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć w formie papierowej lub elektronicznej.
- Organ podatkowy wydaje zaświadczenie bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku
- Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie
Informacje uzupełniające
- Wniosek może zostać złożony przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej należącej do właściwości organu podatkowego.
- Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPS-1) zostały określone w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 9 października 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw.
- Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.:- na rachunek bankowy organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce jego złożenia – w przypadku pełnomocnictw papierowych
- na rachunek bankowy organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy w przypadku pełnomocnictw w formie elektronicznej złożonych za pośrednictwem systemu teleinformatycznego
 
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
7 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Podatkowy
Zespół Opłaty Skarbowej
90–009 Łódź, ul. Sienkiewicza 61a
Telefony: +48 (42) 638-53-30
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 638-53-30
Opłaty
| Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty | 
|---|---|
| Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia | 17,00 zł | 
| Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17,00 zł | 
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Podatkowy
ul. Sienkiewicza 61a, 90-009 Łódź
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073           
Wpłat można dokonać przelewem (także internetowym), osobiście w każdym urzędzie pocztowym lub w dowolnym banku.
Bez prowizji bankowej opłaty można wnosić w oddziałach Banku Pekao SA (al. Kościuszki 63, ul. Aleksandrowska 38, ul. Sacharowa 10/12, ul. Sienkiewicza 85/87, ul. Piotrkowska 76, ul. Piotrkowska 288, al. Wyszyńskiego 63, ul. Kurczaki 12g, al. Grzegorza Palki 5, ul. Łagiewnicka 118 oraz w siedzibie Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji UMŁ ul. Smugowa 26a), jak również w jego wpłatomatach, które są dostępne w następujących lokalizacjach Urzędu Miasta Łodzi:
- przy ul. Krzemienieckiej 2B
- przy ul. Smugowej 26a
- przy ul. Zachodniej 47
- przy ul. Piotrkowskiej 110
- przy al. Piłsudskiego 100
(Uwaga: pełnomocnictwa w formie elektronicznej złożone za pośrednictwem systemu teleinformatycznego należy opłacić na rachunek bankowy organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę mocodawcy.)
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:- Urząd Miasta Łodzi
 Wydział Podatkowy
 ul. Sienkiewicza 61a
 90-009 Łódź
 
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:- ul. Sienkiewicza 61a
- ul. Piotrkowska 110 (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
 
- elektronicznie:- ePUAP
- na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
 
Termin składania dokumentów
Brak
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o dokonaniu opłaty skarbowej
- Pełnomocnictwo - w przypadku działania przez pełnomocnika
- PPS-1 – pełnomocnictwo szczególne
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia (i złożenie pełnomocnictwa)
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez ubiegającą się o nie osobę następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem organu, który je wydał.
 
                 
                 
         
  
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą