Skrócony opis procedury
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy to pomoc finansowa udzielana przez powiatowy urząd pracy w związku z wyposażeniem lub doposażeniem stanowiska pracy i zatrudnieniem na tym stanowisku skierowanego bezrobotnego lub skierowanego niepozostającego w zatrudnieniu lub niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej przez okres 24 miesięcy.
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy może być przyznana w wysokości nie wyższej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj na rozpatrzenie wniosku
pismo o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłane jest pocztą
- Krok 3
Ustal termin zawarcia umowy z urzędem
urząd skontaktuje się telefonicznie w celu ustalenia terminu
- Krok 4
Podpisz umowę z urzędem
- Krok 5
Wyposaż stanowisko pracy
dokonaj zakupów zgodnie z zawartą umową
- Krok 6
Dokonaj rozliczenia zakupów
przedstaw dokumenty potwierdzające dokonanie zakupów
- Krok 7
Zatrudnij osobę bezrobotną
zatrudnij osobę na podstawie wydanego skierowania do pracy
- Krok 8
Odbierz refundację
Przydatne informacje
- druki wniosków dostępne na stronie internetowej urzędu w terminach określonych przez urząd w ramach prowadzonego naboru
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku wysyłana listownie
- konieczność osobistej wizyty w celu zawarcia umowy
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- zatrudnienie osoby bezrobotnej na podstawie wydanego skierowania do pracy
- refundacja wypłacana na podstawie zawartej umowy, rozliczonych zakupów oraz zatrudnienia skierowanego bezrobotnego
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Podmiot ubiegający się o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego / skierowanego opiekuna[ki] składa wniosek na aktualnym druku w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na swoją siedzibę lub ze względu na miejsce wykonywania pracy przez skierowanego bezrobotnego / skierowanego opiekuna.
- Druki wniosków można pobrać ze strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Łodzi z zakładki Dla pracodawców i przedsiębiorców (Dokumenty do pobrania) lub osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Łodzi, przy ul. Milionowej 91. Druki wniosków dostępne są w terminach określonych przez Urząd w ramach prowadzonego naboru.
- Uzyskanie dofinansowania uzależnione jest od środków finansowych, którymi dysponuje Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi.
- Przyznanie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy odbywa się na podstawie umowy między starostą a pracodawcą lub przedsiębiorcą.
- Beneficjent pomocy w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej do zawieranej umowy musi dołączyć zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie określonym w art. 37 tej ustawy oraz informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a powołanej wyżej ustawy, przedkładane na wymaganym formularzu. Limit pomocy de minimis stanowi równowartość 200 tys. euro w okresie trzech kolejnych lat obrotowych.
Informacje uzupełniające
Forma pomocy
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy to pomoc finansowa udzielana przez Powiatowy Urząd Pracy w łodzi w związku z wyposażeniem lub doposażeniem stanowiska pracy i zatrudnieniem na tym stanowisku skierowanego bezrobotnego lub skierowanego niepozostającego w zatrudnieniu lub niewykonującego innej pracy zarobkowej opiekuna osoby niepełnosprawnej przez okres 24 miesięcy.
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy może być przyznana w wysokości nie wyższej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia.
Kryteria przyznania
Refundację może otrzymać:
- podmiot prowadzący działalność gospodarczą, w tym żłobek lub klub dziecięcy,
- niepubliczne przedszkole i niepubliczna szkoła, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,
- osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zamieszkująca lub mająca siedzibę na terytorium RP, będąca posiadaczem gospodarstwa rolnego w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym lub prowadząca dział specjalny produkcji rolnej, o którym mowa w ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub w ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, zatrudniająca w okresie ostatnich sześciu miesięcy, w każdym miesiącu, co najmniej jednego pracownika w pełnym wymiarze czasu pracy.
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy udzielana jest zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Obowiązki pracodawcy
Środki są przekazywane pracodawcy po:
- przedłożeniu rozliczenia zawierającego zestawienie kwot wydatkowanych od dnia zawarcia umowy na poszczególne wydatki dotyczące wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy ujęte we wniosku o refundację,
- stwierdzeniu przez Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi utworzenia i wyposażenia zgodnie z umową stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego / skierowanego opiekuna.
Do podstawowych obowiązków podmiotu, który otrzymał refundację należy:
- zatrudnienie na wyposażonym lub doposażonym stanowisku pracy przez okres co najmniej 24 miesięcy skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy lub skierowanego opiekuna co najmniej w połowie wymiaru czasu pracy,
- utrzymanie przez okres co najmniej 24 miesięcy stanowisk pracy utworzonych w związku z przyznaną refundacją.
Szczególne (bardziej elastyczne) warunki przyznania i realizacji refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy przysługują:
- żłobkom lub klubom dziecięcym, tworzonym i prowadzonym przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy związanego bezpośrednio ze sprawowaniem opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi lub prowadzeniem dla nich zajęć
- podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług rehabilitacyjnych na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy związanego bezpośrednio ze świadczeniem usług rehabilitacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania, w tym usług mobilnych.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Wnioski pracodawców o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy rozpatrywane są w terminie 30 dni od daty wpływu do Urzędu.
Miejsce załatwienia
Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi
ul. Milionowa 91
93-121 Łódź
Infolinia powiatowych urzędów pracy: 19524
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie i osobiście:
- Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi
ul. Milionowa 91
93-121 Łódź
- Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi
- elektronicznie:
- e-PUAP
Termin składania dokumentów
Terminy naboru wniosków ogłasza każdorazowo Dyrektor PUP w Łodzi.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy wraz z załącznikami:
(Druk wniosku o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dostępny jest na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Łodzi https://lodz.praca.gov.pl/ w terminach naborów wniosków wskazanych w ogłoszeniach o naborach)
- Oświadczenie dotyczące pomocy de minimis – limit pomocy de minimis stanowi równowartość 200 tys. euro w okresie trzech kolejnych lat obrotowych
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Formularz zgłoszenia oferty pracy
- Oświadczenie poręczyciela
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy – art. 46
- rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej
- rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1)
- rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352/9)
Tryb odwoławczy
Brak
elektronicznie, w urzędzie lub pocztą