Skrócony opis procedury
Procedura dotyczy sytuacji, gdy właściciel prywatnej nieruchomości planuje wykonanie elementów infrastruktury podziemnej (przyłącze wod-kan, przyłącze energetyczne, przyłącze teletechniczne, itp.) przebiegających przez teren działek drogowych będących we władaniu miasta Łodzi. Dla ochrony istniejącej zieleni w pasach drogowych dokumentacja na budowę tego typu infrastruktury powinna być zaopiniowana przez Wydział Kształtowania Środowiska.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż dokumenty
- Krok 2
Czekaj na opinię
- Krok 3
Złóż dokumentację
dokumentację z otrzymaną opinią złóż do Zarządu Dróg i Transportu
Przydatne informacje
- możliwość przesłania dokumentów pocztą
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- opinia może mieć formę elektroniczną
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Wnioskodawca lub jego pełnomocnik składa wniosek o zaopiniowanie projektu planowanej infrastruktury podziemnej przebiegającej przez teren działek drogowych będących we władaniu miasta Łodzi, pod kątem ochrony istniejącej zieleni. W celu uzyskania opinii do wniosku należy załączyć 2 egzemplarze papierowe projektu planowanego przyłącza, wraz z dołączoną inwentaryzacją drzew i krzewów rosnących na działkach miejskich w odległości 5 m od projektowanego przyłącza.
Wnioski przyjmowane są osobiście w kancelarii głównej urzędu, bądź listownie.
Procedura jest wykorzystywana, gdy właściciel prywatnej nieruchomości planuje wykonanie elementów różnorakiej infrastruktury podziemnej (w postaci przyłącza wod-kan, przyłącza energetycznego, przyłącza teletechnicznego, itp.) przebiegających przez teren działek drogowych będących we władaniu miasta Łodzi. Związana jest z koniecznością zapewnienia należytej ochrony zieleni rosnącej w pasach drogowych, która może potencjalnie kolidować z planowanymi przedsięwzięciami. Z tego względu do wniosku należy podać krótki opis technologii prowadzenia prac (np. wykop otwarty, metodami bezwykopowymi). Uzyskanie opinii nie wymaga opłat skarbowych. Jeden egzemplarz przedłożonej dokumentacji pozostaje w Wydziale Kształtowania Środowiska.
Informacje uzupełniające
W przypadku konieczności wizyty w Wydziale, proszę o umówienie terminu za pośrednictwem poczty elektronicznej: wks [at] uml.lodz.pl (wks[at]uml[dot]lodz[dot]pl), bądź telefonicznie +48 (42) 272-64-20.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Kształtowania Środowiska
Oddział Ochrony Zieleni
ul. Piotrkowska 113
90-430 Łódź
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 272-64-20
Pocztą elektroniczną: wks [at] uml.lodz.pl
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź,
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Piotrkowska 104, pok. 151
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
- pocztą elektroniczną:
- lckm [at] uml.lodz.pl (lckm[at]uml[dot]lodz[dot]pl);
- wks [at] uml.lodz.pl (wks[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie opinii dot. przebiegu podziemnej infrastruktury przez teren działek drogowych
Załączniki - 2 egz.:
- Projekt/mapa z naniesiona zielenią
- Inwentaryzacja zieleni w odległości 5 m od planowanego przyłącza
Pozostałe dokumenty
- Zdjęcia istniejącej zieleni
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
Brak
Tryb odwoławczy
Brak
w Urzędzie, pocztą, mailem lub elektronicznie