Nadzór nad przygotowaniem, realizacją oraz rozliczaniem prac remontowych lokali mieszkalnych oraz remontów budynków

Skrócony opis procedury

Rozpatrzenie wniosku/interwencji/prośby najemców z zasobu Gminy Miasta Łódź.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż wniosek

    elektronicznie, w Urzędzie, pocztą lub mailem

  • Krok 2

    Czekaj na odpowiedź

    odpowiedź uzyskasz w formie listownej, telefonicznej bądź email

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  • Przyjęcie wniosku najemcy lokalu mieszkalnego/użytkowego w formie pisma, protokołu przyjęcia, zgłoszenia drogą elektroniczną – e-mail,  ePUAP;
  • Przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego;
  • Podjęcie działań dotyczących złożonego wniosku najemcy lokalu mieszkalnego/użytkowego w formie pisma, protokołu przyjęcia, zgłoszenia drogą elektroniczną – jedną z możliwości jest ePUAP m. in. wydanie warunków technicznych, usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości itp.
  • Wydanie decyzji.

Informacje uzupełniające

Oględziny lokali/nieruchomości umawiane są telefonicznie bądź drogą elektroniczną z najemcą/administratorem nieruchomości.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

30 dni

Miejsce załatwienia

Zarząd Lokali Miejskich
90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47

infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00

e-mail: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl) 

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 42 628 70 00

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      Aleja T. Kościuszki 47
      90-514 Łódź
  • osobiście:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      Aleja T. Kościuszki 47
  • pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Podanie, wniosek, interwencja – szablon/formularz nie jest wymagany

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [46.5 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, z późn. zm.)

  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 r., poz. 1065)

Tryb odwoławczy

Petent zawsze może odwołać się do Dyrektora w ustawowym terminie - w przeciągu miesiąca.

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Lokali Miejskich
Komórka
Wydział Remontów Budynków i Lokali