Skrócony opis procedury
Rozpatrzenie wniosku/interwencji/prośby najemców z zasobu Gminy Miasta Łódź.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj na odpowiedź
odpowiedź uzyskasz w formie listownej, telefonicznej bądź email
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
- spotkanie z pracownikiem wymaga umówienia się na wizytę
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Przyjęcie wniosku najemcy lokalu mieszkalnego/użytkowego w formie pisma, protokołu przyjęcia, zgłoszenia drogą elektroniczną – e-mail, ePUAP;
- Przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego;
- Podjęcie działań dotyczących złożonego wniosku najemcy lokalu mieszkalnego/użytkowego w formie pisma, protokołu przyjęcia, zgłoszenia drogą elektroniczną – jedną z możliwości jest ePUAP m. in. wydanie warunków technicznych, usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości itp.
- Wydanie decyzji.
Informacje uzupełniające
Oględziny lokali/nieruchomości umawiane są telefonicznie bądź drogą elektroniczną z najemcą/administratorem nieruchomości.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
30 dni
Miejsce załatwienia
Zarząd Lokali Miejskich
90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47
infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00
e-mail: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 42 628 70 00
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Lokali Miejskich
Aleja T. Kościuszki 47
90-514 Łódź
- Zarząd Lokali Miejskich
- osobiście:
- Zarząd Lokali Miejskich
Aleja T. Kościuszki 47
- Zarząd Lokali Miejskich
- pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Podanie, wniosek, interwencja – szablon/formularz nie jest wymagany
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725)
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r., poz. 1225)
- Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 725)
Tryb odwoławczy
Petent zawsze może odwołać się do Dyrektora w ustawowym terminie - w przeciągu miesiąca.
Realizatorzy
Jednostka
Zarząd Lokali Miejskich
Komórka
Wydział Remontów Budynków i Lokali
elektronicznie, w Urzędzie, pocztą lub mailem