Skrócony opis procedury
Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych obowiązani są do sporządzania kwartalnych sprawozdań.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
Złóż sprawozdanie
Przydatne informacje
- możliwość złożenia sprawozdania online
- możliwość przesłania sprawozdania pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Sprawozdanie winno zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, numer decyzji w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, o ile nie jest zwolniony z obowiązku jej posiadania, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany;
- informację, za który kwartał i rok sporządzane jest sprawozdanie;
- informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
- bytowych,
- przemysłowych;
- informacje o ilości przekazanych do stacji zlewnej odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
- bytowych,
- przemysłowych
- wraz ze wskazaniem nazwy i adresu stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości ciekłe;
4a) informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
- z obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne,
- spoza obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne
- wyjaśnienia dotyczące różnicy między ilością nieczystości ciekłych odebranych z obszaru gminy a ilością tych nieczystości przekazanych do stacji zlewnych, jeżeli występuje taka różnica;
- informacje o liczbie właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe, wraz z wykazem adresów tych nieruchomości;
- datę sporządzenia sprawozdania;
- podpis prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych lub podpis osoby upoważnionej do występowania w jego imieniu na podstawie pełnomocnictwa.
Do sprawozdania należy załączyć wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zostały zawarte umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.
Informacje uzupełniające
W chwili obecnej nie ma urzędowego wzoru sprawozdania. Dotychczasowy przepis ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczący wzorów sprawozdań o odebranych nieczystościach ciekłych został uchylony. Dlatego sprawozdania, dopóki nie ma ich urzędowego wzoru, powinny zostać sporządzone wg elementów wymienionych w zakładce „Sposób załatwienia sprawy” oraz opracowane wg samodzielnej koncepcji raportu danych, np. poprzez modyfikację dotychczasowych wzorów sprawozdań.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy sprawozdanie.
Miejsce załatwienia
Wydział Gospodarki Komunalnej
Oddział Gospodarki Odpadami
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175
sekretariat pok. 112
pok. 216
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17,00 zł |
Wymienione opłaty skarbowe należy wpłacać na konto: Urząd Miasta Łodzi – Wydział Gospodarki Komunalnej:
50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Gospodarki Komunalnej
Piotrkowska 175
90-447 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Politechniki 32
- Krzemieniecka 2B
- Piotrkowska 104
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- Piłsudskiego 100
- Sienkiewicza 3
- Zachodnia 47
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy sprawozdanie.
Wymagane dokumenty
Do złożenia:
- Sprawozdanie podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
- Pełnomocnictwo (przygotowane zgodnie z art. 33 KPA), jeżeli strona działa przez pełnomocnika
Do wglądu:
- Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- art. 9o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519)
Tryb odwoławczy
Brak
elektronicznie, w Urzędzie lub za pośrednictwem poczty