Złożenie sprawozdania o ilości nieczystości ciekłych odebranych od mieszkańców

Skrócony opis procedury

Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych obowiązani są do sporządzania kwartalnych sprawozdań.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

Krok 1

Złóż sprawozdanie

elektronicznie, w Urzędzie lub za pośrednictwem poczty

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia sprawozdania online
  • możliwość przesłania sprawozdania pocztą
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Sprawozdanie winno zawierać:

  1. imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, numer decyzji w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, o ile nie jest zwolniony z obowiązku jej posiadania, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany;
  2. informację, za który kwartał i rok sporządzane jest sprawozdanie;
  3. informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
    1. bytowych,
    2. przemysłowych;
  4. informacje o ilości przekazanych do stacji zlewnej odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
    1. bytowych,
    2. przemysłowych 
      - wraz ze wskazaniem nazwy i adresu stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości ciekłe;
      4a) informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
      - z obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne,
      - spoza obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne
  5. wyjaśnienia dotyczące różnicy między ilością nieczystości ciekłych odebranych z obszaru gminy a ilością tych nieczystości przekazanych do stacji zlewnych, jeżeli występuje taka różnica;
  6. informacje o liczbie właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe, wraz z wykazem adresów tych nieruchomości;
  7. datę sporządzenia sprawozdania;
  8. podpis prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych lub podpis osoby upoważnionej do występowania w jego imieniu na podstawie pełnomocnictwa.

Do sprawozdania należy załączyć wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zostały zawarte umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.

Informacje uzupełniające

W chwili obecnej nie ma urzędowego wzoru sprawozdania. Dotychczasowy przepis ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dotyczący wzorów sprawozdań o odebranych nieczystościach ciekłych został uchylony. Dlatego sprawozdania, dopóki nie ma ich urzędowego wzoru, powinny zostać sporządzone wg elementów wymienionych w zakładce „Sposób załatwienia sprawy” oraz opracowane wg samodzielnej koncepcji raportu danych, np. poprzez modyfikację dotychczasowych wzorów sprawozdań.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy sprawozdanie.

Miejsce załatwienia

Wydział Gospodarki Komunalnej
Oddział Gospodarki Odpadami
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175
sekretariat pok. 112
pok. 216

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)17,00 zł

Wymienione opłaty skarbowe należy wpłacać na konto: Urząd Miasta Łodzi – Wydział Gospodarki Komunalnej:

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Gospodarki Komunalnej
      Piotrkowska 175
      90-447 Łódź
  • osobiście:
    • Politechniki 32
    • Krzemieniecka 2B
    • Piotrkowska 104
    • Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
    • Piłsudskiego 100
    • Sienkiewicza 3
    • Zachodnia 47
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy sprawozdanie.

Wymagane dokumenty

Do złożenia:

  • Sprawozdanie podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
  • Pełnomocnictwo (przygotowane zgodnie z art. 33 KPA), jeżeli strona działa przez pełnomocnika

Do wglądu:

  • Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [60 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • art. 9o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Gospodarki Komunalnej