Sporządzenie lub zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Skrócony opis procedury

  1. Procedura dotyczy wniosku o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  2. Wniosek może złożyć każdy zainteresowany
  3. Wniosek należy złożyć na formularzu pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (DZ. U. z 2023 r. poz. 2509) 
  4. Biuro Architekta Miasta w imieniu Prezydenta Miasta Łodzi prowadzi rejestr wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż wniosek

    listownie, pocztą elektroniczną lub w Urzędzie

  • Krok 2

    Czekaj

    na rozpatrzenie wniosku

  • Krok 3

    Odbierz dokument

    odpowiedź wysyłana jest pocztą z informacją o sposobie rozpatrzenia

Przydatne informacje

  • oprócz wniosku nie trzeba składać żadnych innych dokumentów
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
  • sprawa nie wymaga opłat
  • informacja o sposobie rozpatrzenia może mieć formę elektroniczną

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Sprawę może załatwić wnioskodawca (każda zainteresowana osoba) lub wyznaczony przez niego pełnomocnik.
  2. Wniosek składany jest na właściwym formularzu (zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (DZ. U. z 2023 r. poz. 2509).
  3. Wniosek można złożyć w wersji papierowej (listownie, osobiście) lub w wersji elektronicznej (mailowo).
  4. Wnioski są na bieżąco wpisywane do rejestru  wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
  5. Wnioski rozpatrywane są cyklicznie (kwartalnie) przez służby planistyczne miasta i publikowane w BIP w zakładce „Rejestr urbanistyczny”.
  6. O sposobie rozpatrzenia wniosku wnioskodawca powiadamiany jest pisemnie po jego rozpatrzeniu (po dokonaniu kwartalnej oceny wniosku).

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

  1. Wnioski rozpatrywane są cyklicznie  (kwartalnie) przez służby planistyczne miasta i publikowane w BIP w zakładce „Rejestr urbanistyczny”.
  2. O sposobie rozpatrzenia wniosku wnioskodawca powiadamiany jest pisemnie po jego rozpatrzeniu (po dokonaniu kwartalnej oceny wniosku).

Miejsce załatwienia

Biuro Architekta Miasta 
ul. Wólczańska 36
90-608 Łódź
Tel. 42 638 43 33

Telefoniczna informacja UMŁ – Call Center – 42 638 44 44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź,
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 110
      wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
  • pocztą elektroniczną:
    • lckm [at] uml.lodz.pl (lckm[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
    • bam [at] uml.lodz.pl (bam[at]uml[dot]lodz[dot]pl)

Termin składania dokumentów

Nie dotyczy

Wymagane dokumenty

Pozostałe dokumenty

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • art. 8g ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977, 1506, 1597, 1688, 1890, 2029, 2739).
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz.U. z 2023 r. poz. 2509).
  • Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Łodzi (załącznik do zarządzenia Nr 2889/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 23 grudnia 2022 r. z późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Architekta Miasta