Skrócony opis procedury
Beneficjent to:
- Osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny wynikający z prawa własności lub ograniczonego prawa rzeczowego do lokalu mieszkalnego, znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowanie o dochodzie rocznym nieprzekraczającym kwoty 120 000 zł.
- Wspólnota mieszkaniowa obejmująca od 3 do 7 lokali mieszkalnych.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Skonsultuj się z pracownikiem
po uprzednim umówieniu wizyty lub telefonicznie albo mailem
- Krok 3
Podpisz umowę dotacyjną
- Krok 4
Rozlicz inwestycję
- Krok 5
Odbierz dotację
kwota dotacji wyliczona jest w oparciu o przedstawione rachunki
Przydatne informacje
- sprawa nie wymaga opłat wstępnych
- sprawa możliwa do realizacji poprzez pełnomocnika
- możliwość konsultacji osobistych po uprzednim umówieniu wizyty (lub drogą elektroniczną)
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Wniosek wypełniany jest w formie papierowej w Biura Energetyki i Jakości Powietrza
- Wypełniony wniosek, po zweryfikowaniu prawidłowości wypełnienia przez merytorycznego pracownika Biura Energetyki i Jakości Powietrza, mieszkaniec składa w Punkcie obsługi Mieszkańca.
- Pracownik urzędu (Punktu Obsługi Mieszkańca) rejestruje wniosek w elektronicznym systemie ewidencyjnym.
- Urzędnik wydaje potwierdzenie złożenia wniosku.
- Wnioski, które przeszły weryfikację wstępną przedkładane do akceptacji Dyrektora Biura Energetyki i Jakości Powietrza.
- Strony zawierają umowę o udzielenie dotacji.
- Po zakończeniu realizacji inwestycji, Beneficjent przedkłada pracownikom merytorycznym Biura Energetyki i Jakości Powietrza Wniosek o rozliczenie zgodnie z zawartą umową dotacyjną.
- Pracownicy merytoryczni, po stwierdzeniu prawidłowości złożenia wniosku rozliczeniowego przeprowadzają kontrolę powykonawczą w nieruchomości Beneficjenta potwierdzoną protokołem.
- Po stwierdzeniu prawidłowości wykonania inwestycji, na konto bankowe Beneficjenta przelewana jest kwota dotacji, w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania kwot dotacji z WFOŚiGW w Łodzi, w zakresie objętym rozliczonym wnioskiem o płatność.
Informacje uzupełniające
- Obowiązkiem Wnioskodawcy jest - potwierdzone na wniosku dotacyjnym własnoręcznym podpisem - zapoznanie się z regulaminem przyznawania dofinansowania.
- Pracownicy merytoryczni udzielają porad i konsultacji (telefonicznie lub mailowo) mieszkańcom zainteresowanym Programem.
- W zależności od źródła ogrzewania instalowanego w nieruchomości, spełnienie wymaganych procedur opisane jest na stronie: https://uml.lodz.pl/ekoportal/klimat/powietrze/cieple-mieszkanie/.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Obsługa beneficjenta (poprzedzona przyjęciem wniosku o rozliczenie dotacji) zakończona jest kontrolą przez pracowników w miejscu wykonania inwestycji.
Miejsce załatwienia
Biuro Energetyki i Jakości Powietrza
Zespół ds. Realizacji Programów Ochrony Powietrza
90-430 Łódź, ul. Piotrkowska 113
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
- Pocztą elektroniczną: dotacja.smog [at] uml.lodz.pl (dotacja[dot]smog[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- Telefonicznie na nr: +48 (42) 272-66-22
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Opłata od pełnomocnictwa | 17 zł |
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi, Wydział Podatkowy
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Wpłat można dokonać przelewem lub osobiście w każdym urzędzie pocztowym albo dowolnym banku.
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Energetyki i Jakości Powietrza
ul. Piotrkowska 113
- Urząd Miasta Łodzi
Termin składania dokumentów
Nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej w ramach programu „Ciepłe Mieszkanie’ – Miasto Łódź trwa do 30 czerwca 2025 r.
Wymagane dokumenty
-
Przed rozpoczęciem inwestycji:
-
Osoby fizyczne:
-
- Wniosek dotacyjny
-
- W zależności od zakresu inwestycji (rodzaju źródła ogrzewania) - opinie i zgody właściwych urzędów (zgodnie z Uchwałą programu „Ciepłe Mieszkanie” – link)
-
- Tytuły prawne do dysponowania nieruchomością
-
- Zaświadczenie wydane zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez organ właściwy ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy, nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, wskazujące przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy (jeżeli Wnioskodawca ubiega się o podwyższony lub najwyższy poziom dofinansowania)
-
- Załącznik zawierający oświadczenia Współwłaściciela/wszystkich współwłaścicieli lokalu mieszkalnego, uprawnionego/wszystkich uprawnionych do wspólnego ograniczonego prawa rzeczowego do lokalu mieszkalnego o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie (jeśli lokal mieszkalny jest objęty współwłasnością lub wspólnym ograniczonym prawem rzeczowym)
-
- Załącznik zawierający oświadczenia Współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań (jeśli wnioskodawca posiada ustawową wspólność majątkową)
-
- Decyzję przedsiębiorstwa ciepłowniczego dotycząca warunków przyłączenia do sieci ciepłowniczej wydana dla wspólnoty w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o dofinansowanie
-
- Dokumenty potwierdzające rodzaj wykorzystywanego do ogrzewania lokalu źródła ciepła
-
- Dokumentację (o ile jest w posiadaniu) potwierdzającą stan przygotowania pod względem formalno-prawnym realizacji przedsięwzięcia (opinie, pozwolenia, projekty)
-
- Kopię aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, w którym będzie realizowane przedsięwzięcie
-
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej
-
Wspólnoty mieszkaniowe:
-
- Wniosek dotacyjny
-
- W zależności od zakresu inwestycji (rodzaju źródła ogrzewania) - opinie i zgody właściwych urzędów (zgodnie z Uchwałą programu „Ciepłe Mieszkanie” – link)
-
- Dokumenty potwierdzające rodzaj wykorzystywanych/wykorzystywanego do ogrzewania lokali/budynku źródła/źródeł ciepła
-
- Uchwała w sprawie wyboru zarządu wspólnoty oraz stosowne uchwały umożliwiające realizację przedsięwzięcia
-
- Ekspertyza ornitologiczna i chiropterologiczna w przypadku dofinansowania na zakres kosztów kwalifikowanych dotyczących ocieplenie przegród budowlanych, stolarki okiennej i drzwiowej (możliwe dostarczenie na etapie rozliczenia)
-
- Audyt energetyczny (możliwe dostarczenie na etapie rozliczenia)
-
Po zakończeniu inwestycji:
-
Osoby fizyczne:
-
- Wniosek o rozliczenie dotacji (do wypełnienia w siedzibie Biura Energetyki i Jakości Powietrza)
-
- Faktury i rachunki określające koszty wystawione na Beneficjenta
-
- W zależności od zakresu inwestycji (zgodnie z Uchwałą programu „Ciepłe Mieszkanie” – link)
-
Wspólnoty mieszkaniowe:
-
- Wniosek o rozliczenie dotacji (do wypełnienia w siedzibie Biura Energetyki i Jakości Powietrza)
-
- Faktury i rachunki określające koszty wystawione na Beneficjenta
-
- W zależności od zakresu inwestycji (zgodnie z Uchwałą programu „Ciepłe Mieszkanie” – link)
Pozostałe dokumenty
-
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- uchwała Rady Miejskiej w Łodzi nr LXXIX/2380/23 w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowych w ramach programu Ciepłe Mieszkanie – Miasto Łódź (z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Brak
papierowo w Biurze Energetyki i Jakości Powietrza