Wydawanie zaświadczeń o objęciu uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją starosty

Skrócony opis procedury

Zaświadczenie o objęciu działki uproszczonym planem urządzenia lasu jest wymagane przez notariusza przy sporządzaniu aktu kupna/sprzedaży działki. Wniosek o wydanie zaświadczenia dotyczy tylko działek na terenie Miasta Łodzi. Nie trzeba być właścicielem nieruchomości, aby wystąpić o jego wydanie - wówczas niezbędne jest jego pełnomocnictwo.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Wnieś opłatę

    płatność przelewem, w placówkach pocztowych i bankowych

  • Krok 2
    Złóż wniosek i załączniki

    elektronicznie, w Zarządzie Zieleni Miejskiej w Łodzi, pocztą lub mailem

  • Krok 3

    Odbierz zaświadczenie

    wysyłane pocztą, możliwy skan pocztą elektroniczną lub odbiór osobisty

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość złożenia wniosku pocztą elektroniczną
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • zaświadczenie wysyłane jest za pośrednictwem poczty
  • zaświadczenie może mieć formę elektroniczną (skan)

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Wypełnić wniosek o wydanie zaświadczenia. Wniosek dostępny w sekcji Dokumenty
  2. Wniosek poza treścią musi zawierać załączniki wskazane w sekcji Dokumenty.
  3. Wniosek należy złożyć elektronicznie na adres sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl), na skrzynkę ePUAP: zzmlodz/SkrytkaESP, osobiście w Zarządzie Zieleni Miejskiej lub przesłać za pośrednictwem poczty.
  4. Zaświadczenie jest wysyłane pocztą na wskazany we wniosku adres do korespondencji. Można zamówić skan przed wysyłką oraz odebrać osobiście.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Zaświadczenie jest wysyłane w ciągu 7 dni od złożenia kompletu dokumentów.

Miejsce załatwienia

Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
ul. Retkińska 41
94-004 Łódź

tel:+48 (42) 628-72-00

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie wymaga umówienia wizyty.

Opłaty

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Opłata za wydanie zaświadczenia17 zł
Opłata za pełnomocnictwo17 zł

Bank Pekao S.A.

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Wydział Podatkowy UMŁ
ul. Sienkiewicza 61A
90-009 Łódź

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
      ul. Retkińska 41
      94-004 Łódź
  • osobiście:
    • Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
      ul. Retkińska 41
  • pocztą elektroniczną: sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl)
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • ​Wniosek
druk do pobrania [36.44 KB, .DOCX] Pobierz druk do pobrania
  • Kserokopia wypisu z rejestru gruntów
  • ​Dowód opłaty skarbowej
  • W razie potrzeby - pełnomocnictwo oraz dowód opłaty za pełnomocnictwo

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [194.55 KB, .PDF] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • art. 37a ust. 1 pkt 3 ustawy o lasach z dnia 28 września 1991 r. (tj. Dz. U. 2024 poz. 530)  

Tryb odwoławczy

Od postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie zgodnie z art. 219 KPA.

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
Komórka
Dział Organizacji i Administracji