Skrócony opis procedury
Zaświadczenie o objęciu działki uproszczonym planem urządzenia lasu jest wymagane przez notariusza przy sporządzaniu aktu kupna/sprzedaży działki. Wniosek o wydanie zaświadczenia dotyczy tylko działek na terenie Miasta Łodzi. Nie trzeba być właścicielem nieruchomości, aby wystąpić o jego wydanie - wówczas niezbędne jest jego pełnomocnictwo.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2Złóż wniosek i załączniki
elektronicznie, w Zarządzie Zieleni Miejskiej w Łodzi, pocztą lub mailem
- Krok 3
Odbierz zaświadczenie
wysyłane pocztą, możliwy skan pocztą elektroniczną lub odbiór osobisty
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość złożenia wniosku pocztą elektroniczną
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- zaświadczenie wysyłane jest za pośrednictwem poczty
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną (skan)
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Wypełnić wniosek o wydanie zaświadczenia. Wniosek dostępny w sekcji Dokumenty
- Wniosek poza treścią musi zawierać załączniki wskazane w sekcji Dokumenty.
- Wniosek należy złożyć elektronicznie na adres sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl), na skrzynkę ePUAP: zzmlodz/SkrytkaESP, osobiście w Zarządzie Zieleni Miejskiej lub przesłać za pośrednictwem poczty.
- Zaświadczenie jest wysyłane pocztą na wskazany we wniosku adres do korespondencji. Można zamówić skan przed wysyłką oraz odebrać osobiście.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Zaświadczenie jest wysyłane w ciągu 7 dni od złożenia kompletu dokumentów.
Miejsce załatwienia
Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
ul. Retkińska 41
94-004 Łódź
tel:+48 (42) 628-72-00
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie wymaga umówienia wizyty.
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Opłata za wydanie zaświadczenia | 17 zł |
Opłata za pełnomocnictwo | 17 zł |
Bank Pekao S.A.
50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Wydział Podatkowy UMŁ
ul. Sienkiewicza 61A
90-009 Łódź
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
ul. Retkińska 41
94-004 Łódź
- Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
- osobiście:
- Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
ul. Retkińska 41
- Zarząd Zieleni Miejskiej w Łodzi
- pocztą elektroniczną: sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Wniosek
- Kserokopia wypisu z rejestru gruntów
- Dowód opłaty skarbowej
- W razie potrzeby - pełnomocnictwo oraz dowód opłaty za pełnomocnictwo
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- art. 37a ust. 1 pkt 3 ustawy o lasach z dnia 28 września 1991 r. (tj. Dz. U. 2024 poz. 530)
Tryb odwoławczy
Od postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie zgodnie z art. 219 KPA.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
płatność przelewem, w placówkach pocztowych i bankowych