Skrócony opis procedury
Sprawa dotyczy osób które doznały uszczerbku na zdrowiu lub strat rzeczowych w wyniku niewłaściwej realizacji przez Miasto zapisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wysokość świadczenia – odszkodowania i zadośćuczynienia uzależniona wynika z wydanej decyzji przez firmę ubezpieczeniową, która w imieniu Miasta dokonuje likwidacji szkody.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj
na informację o dalszym trybie procedowania sprawy przez Wydział
- Krok 3
Czekaj
na decyzję ubezpieczyciela Miasta ws. przyznania odszkodowania
Przydatne informacje
- dokumenty można złożyć elektronicznie lub papierowo (złożone osobiście w kancelarii UMŁ lub przesłane pocztą)
- sprawa może być załatwiana przez pełnomocnika (wymagane załączone pełnomocnictwo)
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- decyzja wydana przez ubezpieczyciela Miasta może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód – osobowych i materialnych, wynikających z utrzymania czystości i porządku powstałych na drogach publicznych oraz nieruchomościach niezabudowanych stanowiących własność miasta i Skarbu Państwa lub będących w jego władaniu i nieprzekazanych w administrowanie innym komórkom organizacyjnym.
Gdzie zgłosić szkodę? (osobową albo materialną powstałą na drogach publicznych bądź wewnętrznych albo niezabudowanych terenach należących do Miasta Łodzi):
- Jeżeli szkoda powstała w wyniku złego stanu utrzymania czystości bądź działań związanych z utrzymaniem czystości należy ją zgłosić do Wydziału Gospodarki Komunalnej.
- Jeśli szkoda powstała w wyniku złego stanu drogowej infrastruktury technicznej (np. wyrwy w nawierzchni bądź inne uszkodzenia jezdni) należy ją zgłosić do Zarządu Dróg i Transportu.
Informacje uzupełniające
Informacje przyjmowane na pisemny wniosek zainteresowanego lub za pomocą poczty elektronicznej.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Do 30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Gospodarki Komunalnej
Oddział ds. Ekonomicznych i Kontrolnych
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175
pok. 118, tel. 42 638-49-82
pok. 119, tel. 42 638-49-88
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
- ul. Zachodnia 47,
- al. Politechniki 32
- ul. Krzemieniecka 2B
- al. Piłsudskiego 100
- pocztą elektroniczną: komunalny [at] uml.lodz.pl (komunalny[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Do 3 lat od daty wystąpienia zdarzenia.
Wymagane dokumenty
- Formularz zgłoszenia z załącznikami
- Dokumentacja fotograficzna
- Przy szkodach materialnych niezbędne: zaświadczenia Policji, Straży Miejskiej albo Państwowej Straży Pożarnej
- Oświadczenia świadków
- Dokumentacja medyczna
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1025)
- ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej z dnia 11 września 2015 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 999)
- zarządzenie nr 6003/VII/17 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 19 maja 2017r. w sprawie ustalania "Procedury likwidacji szkód poniżej franszyzy określonej w umowie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej Miasta Łodzi nr DGM-DM-XV.272.2/2017 z dnia 25 stycznia 2017 r."
Tryb odwoławczy
Brak
w Urzędzie, mailem lub pocztą