Przyjmowanie zgłoszeń dot. stanu sanitarno-porządkowego w szaletach miejskich, obiektach infrastruktury technicznej, utrzymanie innych obiektów budowlanych

Skrócony opis procedury

Przyjmowanie zgłoszeń w zakresie stanu sanitarno-porządkowego w szaletach miejskich, obiektach infrastruktury technicznej oraz utrzymania innych obiektów budowlanych.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Zgłoś swoje spostrzeżenia

    w Urzędzie, elektronicznie, za pośrednictwem poczty lub telefonicznie

  • Krok 2

    Czekaj na odpowiedź

    w formie w jakiej wpłynęło zgłoszenie, lub innej wskazanej w zgłoszeniu

Przydatne informacje

  • możliwość przesłania zgłoszenia online
  • możliwość przesłania zgłoszenia pocztą
  • spawa możliwa do załatwienia przez telefon
  • sprawa nie wymaga opłat
  • informacja zwrotna może mieć formę elektroniczną
  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Wnioskodawca może złożyć wniosek dotyczący stanu sanitarno-porządkowego w szaletach miejskich, utrzymania innych obiektów budowlanych oraz infrastruktury technicznej.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Do 30 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Gospodarki Komunalnej
Oddział Usług Komunalnych
Łódź, ul. Piotrkowska 175 
pok. 210

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Gospodarki Komunalnej
      ul. Piotrkowska 175
      90-447 Łódź
  • osobiście:
    • Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami
      ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
    • Punkty informacyjno-kancelaryjne UMŁ:
      • Łódź, ul. Zachodnia 47
      • Łódź, al. Politechniki 32
      • Łódź, ul. Krzemieniecka 2 B
      • Łódź, al. Piłsudskiego 100
  • pocztą elektroniczną: lckm [at] uml.lodz.pl (lckm[at]uml[dot]lodz[dot]pl), sekretariat.wgk [at] uml.lodz.pl (sekretariat[dot]wgk[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
  • telefonicznie: +48 (42) 638-49-12, +48 (42) 638-49-01
  • elektronicznie:
    • ePUAP
    • na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-43653-25073-RDRVC-22

Termin składania dokumentów

Zgłoszenia można dokonywać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Zgłoszenie

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [32.4 KB, .DOCX] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • art. 7 ust. 1 pkt 3 i 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2024 r. poz. 609, z późn. zm.)
  • art. 3 ust. 2 pkt 2 lit. d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399, z późn. zm.)
  • rozdział 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725, z późn. zm.)
  • zarządzenie Nr 288/2023 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 10 lutego 2023 r. w sprawie ustalenia opłaty za korzystanie z szaletów miejskich 
  • art. 7 ust. 1 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2024 r. poz. 609, z późn. zm.)
  • rozdział 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 425, z późn. zm.)
  • uchwała Nr LXXXIX/2717/24 Rady Miejskiej w Łodzi z 10 kwietnia 2024 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu korzystania z miejskich placów zabaw.
  • zarządzenie Nr 383/2025 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 25 lutego 2025 r.

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Gospodarki Komunalnej