Skrócony opis procedury
Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wymaga uzyskania licencji udzielanej przez Prezydenta Miasta Łodzi.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 3
Umów się na wizytę
w celu odebrania dokumentów
- Krok 4
Odbierz licencje
w Biurze
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- możliwość złożenia wniosku elektronicznie - w tym przypadku wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Udzielenie informacji klientom zainteresowanym rozpoczęciem działalności dotyczącej wykonywania transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
- Przyjęcie wniosku w sprawie udzielenia licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
- Prowadzenie postępowania w sprawie udzielenia licencji;
- Udzielenie licencji na wykonywanie transportu w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
Informacje uzupełniające
Podanie złożone w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierało braki formalne.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
1 miesiąc (sprawy szczególnie skomplikowane- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).
Miejsce załatwienia
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
93-590 Łódź, al. Politechniki 32
e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
- Telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-53-66, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83
- Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl
Opłaty
Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się opłatę w wysokości:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Ważność licencji od 2 do 15 lat | 800 zł |
Ważność licencji powyżej 15 do 30 lat | 900 zł |
Ważność licencji powyżej 30 do 50 lat | 1000 zł |
Nr konta bankowego do innych opłat:
85 1240 1037 1111 0011 0911 0830
W tytule wpłaty proszę o wpisanie „udzielenie licencji na pośrednictwo”
Opłata za złożenie dokumentu pełnomocnictwa:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Pełnomocnictwo | 17 zł |
Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:
- dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:
50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
- Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
- elektronicznie:
- biznes.gov.pl
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem
- Kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie (oryginał do wglądu)
- Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) – dot. osoby fizycznej
- Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) dot. osoby prawnej
- Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro
- Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji
- Pełnomocnictwo, w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
- Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu)
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.
elektronicznie, w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty) lub pocztą