Udzielanie licencji - pośrednictwo przy przewozie rzeczy

Skrócony opis procedury

Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wymaga uzyskania licencji udzielanej przez Prezydenta Miasta Łodzi.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Wnieś opłatę

  • Krok 2

    Złóż wniosek i załączniki

    elektronicznie, w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty) lub pocztą

  • Krok 3

    Umów się na wizytę

    w celu odebrania dokumentów

  • Krok 4

    Odbierz licencje

    w Biurze

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • możliwość złożenia wniosku elektronicznie - w tym przypadku wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Udzielenie informacji klientom zainteresowanym rozpoczęciem działalności dotyczącej wykonywania transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
  2. Przyjęcie wniosku w sprawie udzielenia licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
  3. Prowadzenie postępowania w sprawie udzielenia licencji;
  4. Udzielenie licencji na wykonywanie transportu w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.

Informacje uzupełniające

Podanie złożone w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierało braki formalne.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

1 miesiąc (sprawy szczególnie skomplikowane- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).

Miejsce załatwienia

Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział  ds. Krajowego Transportu Drogowego
93-590 Łódź, al. Politechniki 32

e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

  • Telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-53-66, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83
  • Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl

Opłaty

Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się opłatę w wysokości:

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Ważność licencji od 2 do 15 lat 800 zł
Ważność licencji powyżej 15 do 30 lat 900 zł
Ważność licencji powyżej 30 do 50 lat 1000 zł

Nr konta bankowego do innych opłat: 

85 1240 1037 1111 0011 0911 0830
                                                                 
W tytule wpłaty proszę o wpisanie „udzielenie licencji na pośrednictwo”

Opłata za złożenie dokumentu pełnomocnictwa:

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Pełnomocnictwo 17 zł

Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:

  • dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Nr konta bankowego do opłaty skarbowej: 

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • osobiście:
    • Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • elektronicznie:
    • biznes.gov.pl

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
druk do pobrania [98 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Oświadczenie osoby zarządzającej transportem
druk do pobrania [22.82 KB, .DOCX] Pobierz druk do pobrania
  • Kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie (oryginał do wglądu)
  • Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) – dot. osoby fizycznej
druk do pobrania [23.15 KB, .DOCX] Pobierz druk do pobrania
  • Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) dot. osoby prawnej
druk do pobrania [26.21 KB, .DOCX] Pobierz druk do pobrania
  • Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro
  • Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji
  • Pełnomocnictwo, w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
  • Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu)

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [86.5 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej