Skrócony opis procedury
Podjęcie i wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wymaga uzyskania licencji udzielanej przez Prezydenta Miasta Łodzi.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 3
Umów się na wizytę
w celu odebrania dokumentów
- Krok 4
Odbierz licencje
w Biurze
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online,
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika,
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się,
- możliwość przesłania wniosku pocztą,
- możliwość złożenia wniosku elektronicznie - w tym przypadku wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem.
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Udzielenie informacji klientom zainteresowanym rozpoczęciem działalności dotyczącej wykonywania transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
- Przyjęcie wniosku w sprawie udzielenia licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
- Prowadzenie postępowania w sprawie udzielenia licencji;
- Udzielenie licencji na wykonywanie transportu w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
Informacje uzupełniające
Podanie złożone w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierało braki formalne.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
1 miesiąc (sprawy szczególnie skomplikowane- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).
Miejsce załatwienia
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
93-590 Łódź, al. Politechniki 32
e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
- telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-53-66, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83, 48 (42) 272-62-56,
- za pośrednictwem strony internetowej do umawiania wizyt.
Opłaty
Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się opłatę w wysokości:
| Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty | Numer konta |
|---|---|---|
| Ważność licencji od 2 do 15 lat | 800 zł | 85 1240 1037 1111 0011 0911 0830 |
| Ważność licencji powyżej 15 do 30 lat | 900 zł | 85 1240 1037 1111 0011 0911 0830 |
| Ważność licencji powyżej 30 do 50 lat | 1000 zł | 85 1240 1037 1111 0011 0911 0830 |
W tytule wpłaty należy wpisać „udzielenie licencji na pośrednictwo”.
Opłata za złożenie dokumentu pełnomocnictwa:
| Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty | Numer konta |
|---|---|---|
| Pełnomocnictwo | 17 zł | 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 |
Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:
- dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
- Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
- elektronicznie:
- biznes.gov.pl
- na adres doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem.
- Kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie (oryginał do wglądu).
- Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) – dot. osoby fizycznej.
- Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) dot. osoby prawnej.
- Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro.
- Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji.
- Pełnomocnictwo, w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika.
- Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu).
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.
elektronicznie, w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty) lub pocztą