Skrócony opis procedury
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie (papierowo), pocztą elektroniczną, za pomocą e-PUAP, a także ustnie do protokołu. Nie mogą być wnoszone telefonicznie.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż skargę/wniosek
- Krok 2
Dołącz zgodę
jeśli skargę/wniosek składasz w imieniu innej osoby
- Krok 3
Czekaj na odpowiedź
otrzymasz informację o sposobie załatwienia skargi/wniosku
Przydatne informacje
- sprawa możliwa do załatwienia online
- sprawa nie wymaga składania innych dokumentów
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika (potrzebna zgoda osoby, w imieniu której składana jest skarga/wniosek)
- możliwość przesłania skargi/wniosku pocztą
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat
- zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi/wniosku może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Ogólne informacje dotyczące skarg i wniosków
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, przez e-PUAP, a także ustnie do protokołu.
Wymogi formalne
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres skarżącego/wnioskodawcy.
Skargi i wnioski, które nie zawierają wyżej wymienionych danych pozostawia się bez rozpoznania.
Informacje uzupełniające
Skargi i wnioski wpływające do Urzędu Miasta Łodzi rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg, Wniosków i Petycji, prowadzonym w systemie EZD przez Oddział ds. Skarg w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami.
W przypadku ponowienia skargi uznanej za bezzasadną, bez wskazania nowych okoliczności, stanowisko może być podtrzymane z adnotacją w aktach sprawy, bez zawiadamiania wnioskodawcy.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
1 miesiąc
posłowie, senatorowie i radni - 14 dni
Skargi i wnioski powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w ciągu miesiąca. O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się skarżącego/wnioskodawcę.
W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w wyżej wymienionym terminie, organ właściwy do ich załatwienia zobowiązany jest do zawiadomienia skarżącego, podając przyczynę zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
Miejsce załatwienia
Przyjęcia interesantów w ramach skarg i wniosków odbywają się w godzinach pracy Urzędu Miasta Łodzi.
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
Oddział ds. Skarg
90-440 Łódź, ul. Piotrkowska 153
pok. 208, 209, 217
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź,
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście (papierowo) w punktach kancelaryjnych Urzędu Miasta Łodzi w lokalizacjach:
- ul. Piotrkowska 104
- ul. Piotrkowska 110
- ul. Zachodnia 47
- ul. Piłsudskiego 100
- ul. Smugowa 26 i 30/32
- osobiście (ustnie do protokołu)
- Oddział ds. Skarg w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami UMŁ
ul. Piotrkowska 153
- Oddział ds. Skarg w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami UMŁ
- pocztą elektroniczną: lckm [at] uml.lodz.pl (lckm[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Wymagane dokumenty
- Skarga, wniosek
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775)
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46)
- zarządzenie Nr 3488/VIII/20 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ustalenia zasad przyjmowania, rejestrowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Urzędzie Miasta Łodzi oraz rozpatrywania petycji przez miejskie jednostki organizacyjne
Tryb odwoławczy
Postępowanie jednoinstancyjne
listownie, osobiście, online (e-mail, ePUAP)