Skrócony opis procedury
O zmianę treści zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych mogą się ubiegać przedsiębiorcy posiadający:
- zezwolenie na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży;
- zezwolenie dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę (catering);
- zezwolenie na wyprzedaż detaliczną zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Odbierz decyzję
w przedmiotowej sprawie
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku wraz z dokumentami pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- decyzja może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Udzielenie informacji klientom zainteresowanym dokonaniem zmian w treści zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Przyjęcie wniosku o dokonanie zmian w treści zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Wydanie decyzji zmieniającej treść zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Informacje uzupełniające
Zgłoszenie organowi zezwalającemu zmiany stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu musi nastąpić w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany pod rygorem cofnięcia zezwolenia.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
1 miesiąc od dnia wszczęcia postępowania - sprawa wymagająca postępowania wyjaśniającego;
2 miesiące od dnia wszczęcia postępowania - sprawa szczególnie skomplikowana;
1 miesiąc od dnia otrzymania odwołania - w postępowaniu odwoławczym.
Miejsce załatwienia
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
pok. 217
e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 638-56-29
Na stronie: https://wizyty.uml.lodz.pl/
Opłaty
Za zmianę zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych opłat nie pobiera się.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
93-590 Łódź, Al. Politechniki 32
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Al. Politechniki 32
- elektronicznie:
- na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
- ePUAP
- biznes.gov.pl
Termin składania dokumentów
Wniosek o zmianę treści zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych należy złożyć organowi zezwalającemu w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany pod rygorem cofnięcia zezwolenia.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o dokonanie zmiany w zezwoleniu
- Dokumenty potwierdzające konieczność dokonania zmiany danych
- Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za udzielone pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
o zmianę treści zezwolenia