Zmiana treści licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja)

Skrócony opis procedury

Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać w formie pisemnej, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej, organowi, który udzielił licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wszelkich zmiany danych zawartych w art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Wnieś opłatę

  • Krok 2

    Złóż wniosek

    elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą

  • Krok 3

    Umów się na wizytę

    w celu odebrania dokumentów

  • Krok 4

    Odbierz decyzję

    elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online,
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika,
  • zaleca się umówienie wizyty w Urzędzie,
  • możliwość przesłania wniosku pocztą,
  • w przypadku złożenia wniosku elektronicznie wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem.

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Udzielenie informacji klientom zainteresowanym dokonaniem zmiany treści licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
  2. Przyjęcie wniosku o dokonanie zmian treści licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
  3. Prowadzenie postępowania w sprawie dokonania zmian treści licencji.
  4. Wydanie decyzji zmieniającej treść licencji na wykonywanie transportu w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.

Informacje uzupełniające

Wniosek złożony w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierał braki formalne.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

1 miesiąc (sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).

Miejsce załatwienia

Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź

e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl).

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44.

Umawianie/rezerwacja wizyty

Opłaty

Za zmianę treści licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się opłatę w wysokości:

Zestawienie opłat
Rodzaj opłatyWysokość opłatyNumer konta
Okres ważności licencji w latach: od 2 do 15 lat80 zł85 1240 1037 1111 0011 0911 0830
Okres ważności licencji w latach: powyżej 15 do 30 lat90 zł85 1240 1037 1111 0011 0911 0830
Okres ważności licencji w latach: powyżej 30 do 50 lat100 zł85 1240 1037 1111 0011 0911 0830

W tytule wpłaty należy wpisać: „zmiana treści licencji na pośrednictwo”
 

Zestawienie opłat
Rodzaj opłatyWysokość opłatyNumer konta
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii17 zł50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:

  • dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • osobiście:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
  • elektronicznie:
    • ePUAP
    • na adres doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o zmianę treści licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
druk do pobrania [262 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Dokumenty potwierdzające konieczność dokonania zmiany danych.
  • Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika.
  • Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu).
  • Dowód uiszczenia opłaty za zmianę treści licencji.

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.
klauzula informacyjna do pobrania [86.5 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
  • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej