Skrócony opis procedury
Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać w formie pisemnej, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej, organowi, który udzielił licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wszelkich zmiany danych zawartych w art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2
Złóż wniosek
- Krok 3
Umów się na wizytę
w celu odebrania dokumentów
- Krok 4
Odbierz decyzję
elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online,
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika,
- zaleca się umówienie wizyty w Urzędzie,
- możliwość przesłania wniosku pocztą,
- w przypadku złożenia wniosku elektronicznie wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem.
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Udzielenie informacji klientom zainteresowanym dokonaniem zmiany treści licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Przyjęcie wniosku o dokonanie zmian treści licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Prowadzenie postępowania w sprawie dokonania zmian treści licencji.
- Wydanie decyzji zmieniającej treść licencji na wykonywanie transportu w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
Informacje uzupełniające
Wniosek złożony w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierał braki formalne.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
1 miesiąc (sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).
Miejsce załatwienia
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl).
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44.
Umawianie/rezerwacja wizyty
- telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83, +48 (42) 638-52-56, +48 (42) 272-62-56,
- za pośrednictwem strony internetowej do umawiania wizyt.
Opłaty
Za zmianę treści licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się opłatę w wysokości:
| Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty | Numer konta |
|---|---|---|
| Okres ważności licencji w latach: od 2 do 15 lat | 80 zł | 85 1240 1037 1111 0011 0911 0830 |
| Okres ważności licencji w latach: powyżej 15 do 30 lat | 90 zł | 85 1240 1037 1111 0011 0911 0830 |
| Okres ważności licencji w latach: powyżej 30 do 50 lat | 100 zł | 85 1240 1037 1111 0011 0911 0830 |
W tytule wpłaty należy wpisać: „zmiana treści licencji na pośrednictwo”
| Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty | Numer konta |
|---|---|---|
| Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17 zł | 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 |
Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:
- dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
- Urząd Miasta Łodzi
- elektronicznie:
- ePUAP
- na adres doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zmianę treści licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Dokumenty potwierdzające konieczność dokonania zmiany danych.
- Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika.
- Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu).
- Dowód uiszczenia opłaty za zmianę treści licencji.
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.
elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą