Skrócony opis procedury
W przypadku zmiany danych określonych w art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, należy wystąpić z wnioskiem o zmianę i wydanie nowego zaświadczenia.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 3
Umów się na wizytę
w celu odebrania dokumentów
- Krok 4
Odbierz dokumenty
w Biurze
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online,
- prawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika,
- zaleca się umówienie wizyty w Urzędzie,
- możliwość przesłania wniosku pocztą,
- możliwość złożenia wniosku elektronicznie - w tym przypadku wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem.
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Udzielenie informacji klientom zainteresowanym zmianą zaświadczenia.
- Przyjęcie wniosku o zmianę i wydanie nowego zaświadczenia.
- Wydawanie zaświadczenia potwierdzającego prowadzenie krajowych przewozów drogowych na potrzeby własne, jako działalności pomocniczej w stosunku do podstawowej działalności gospodarczej o zmienionej treści.
Informacje uzupełniające
Podanie złożone w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierało braki formalne.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
7 dni.
Miejsce załatwienia
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl).
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44.
Umawianie/rezerwacja wizyty
- telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-53-66, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83,
- za pośrednictwem strony internetowej do umawiania wizyt.
Opłaty
Za zmianę treści zaświadczenia na przewozy na potrzeby własne pobiera się opłatę w wysokości:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Za zmianę zaświadczenia na krajowy przewóz drogowy na potrzeby własne osób lub rzeczy, polegającą na zmianie danych w nim zawartych, o ile zmiana ta nie spowoduje zmiany formy prawnej prowadzonej działalności | 25 zł |
Za wydanie wypisu z zaświadczenia, w przypadku zmiany tego zaświadczenia | 10 zł |
Za wydanie wypisu z zaświadczenia w przypadku zgłoszenia kolejnego pojazdu samochodowego niezgłoszonego we wniosku o wydanie tego zaświadczenia | 100 zł |
W tytule wpłaty proszę o wpisanie; „zmiana zaświadczenia na potrzeby własne”
Nr konta bankowego do innych opłat:
85 1240 1037 1111 0011 0911 0830
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17 zł |
Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:
- dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:
50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
- Urząd Miasta Łodzi
- telefonicznie:
- +48 (42) 638-44-44
- elektronicznie:
- biznes.gov.pl
- na adres doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zmianę zaświadczenia potwierdzającego prowadzenie krajowych przewozów drogowych na potrzeby własne jako działalności pomocniczej w stosunku do podstawowej działalności gospodarczej.
- Oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2.
- Dokumenty potwierdzające konieczność dokonania zmiany danych.
- Wykaz pojazdów.
- Wykaz kierowców.
- Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika.
- Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu).
- Dowód uiszczenia opłaty za zmianę zaświadczenia.
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.
elektronicznie, w Urzędzie lub za pośrednictwem poczty