Skrócony opis procedury
Zezwolenie wygasza się w przypadku zrzeczenia się zezwolenia przez wnioskodawcę.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2
Złóż wniosek i załączniki
do wniosku dołącz potwierdzenie wpłaty
- Krok 3
Odbierz decyzję
po uzgodnieniu metody odbioru – pocztą, osobiście lub elektronicznie
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- możliwość złożenia wniosku podczas wizyty w urzędzie
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się na wizytę
- sprawa wymaga wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji wygaszającej
- decyzja może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Wygaszenie zezwolenia na regularny/regularny specjalny przewóz osób w krajowym transporcie drogowym w przypadku jego zrzeczenia się przez wnioskodawcę, wymaga złożenia wniosku online lub w formie papierowej (w kancelarii urzędu bądź przesłania wniosku drogą pocztową na adres urzędu). Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie opłaty skarbowej. Urząd wydaje decyzję wygaszającą zezwolenie.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
30 dni (w szczególnych przypadkach postępowanie może zostać przedłużone o kolejny miesiąc)
Miejsce załatwienia
Wydział Transportu Drogowego i Biletów w Zarządzie Dróg i Transportu
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36
kancelaria
Tel. +48 (42) 638-58-49
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie wymaga umówienia wizyty.
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
skarbowa za wydanie decyzji wygaszającej | 10 zł |
skarbowa za pełnomocnictwo (z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu) | 17 zł |
Nr konta Urzędu Miasta Łodzi:
Bank Pekao S.A Oddział w Warszawie, 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073, Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-004 Łódź.
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Dróg i Transportu
ul. Tuwima 36
90-002 Łódź
- Zarząd Dróg i Transportu
- osobiście:
- Kancelaria ul. Tuwima 36
- pocztą elektroniczną: zdit [at] zdit.uml.lodz.pl (zdit[at]zdit[dot]uml[dot]lodz[dot]pl) i przystanki [at] zdit.uml.lodz.pl (przystanki[at]zdit[dot]uml[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
W dowolnym momencie
Wymagane dokumenty
- Wniosek
- Potwierdzenie opłaty skarbowej
Podstawa prawna
Podstawa prawna
-
ustawa o transporcie drogowym z 6 września 2001 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 ze zm.)
-
ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1343 ze zm.)
-
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.)
-
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Na wydaną decyzję przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi z siedzibą przy ul. Piotrkowskiej 86, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Natomiast stronie służy prawo do zrzeczenia się prawa do wniesienia odwołania, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania. Decyzja staje się ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia tutejszemu organowi, oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
za wydanie decyzji wygaszającej zezwolenie