Wygaszenie zezwolenia na regularny / regularny specjalny przewóz drogowy

Skrócony opis procedury

Zezwolenie wygasza się w przypadku zrzeczenia się zezwolenia przez wnioskodawcę.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Wnieś opłatę

    za wydanie decyzji wygaszającej zezwolenie

  • Krok 2

    Złóż wniosek i załączniki

    do wniosku dołącz potwierdzenie wpłaty

  • Krok 3

    Odbierz decyzję

    po uzgodnieniu metody odbioru – pocztą, osobiście lub elektronicznie

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • możliwość złożenia wniosku podczas wizyty w urzędzie
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się na wizytę
  • sprawa wymaga wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji wygaszającej
  • decyzja może mieć formę elektroniczną

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Wygaszenie zezwolenia na regularny/regularny specjalny przewóz osób w krajowym transporcie drogowym w przypadku jego zrzeczenia się przez wnioskodawcę, wymaga złożenia wniosku online lub w formie papierowej (w kancelarii urzędu bądź przesłania wniosku drogą pocztową na adres urzędu). Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie opłaty skarbowej. Urząd wydaje decyzję wygaszającą zezwolenie.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

30 dni (w szczególnych przypadkach postępowanie może zostać przedłużone o kolejny miesiąc)

Miejsce załatwienia

Wydział Transportu Drogowego i Biletów w Zarządzie Dróg i Transportu
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36
kancelaria

Tel. +48 (42) 638-58-49

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie wymaga umówienia wizyty.

Opłaty

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
skarbowa za wydanie decyzji wygaszającej  10 zł
skarbowa za pełnomocnictwo (z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu) 17 zł

Nr konta Urzędu Miasta Łodzi:

Bank Pekao S.A Oddział w Warszawie, 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073, Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-004 Łódź.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Dróg i Transportu
      ul. Tuwima 36
      90-002 Łódź
  • osobiście:
    • Kancelaria ul. Tuwima 36
  • pocztą elektroniczną: zdit [at] zdit.uml.lodz.pl (zdit[at]zdit[dot]uml[dot]lodz[dot]pl) i przystanki [at] zdit.uml.lodz.pl (przystanki[at]zdit[dot]uml[dot]lodz[dot]pl)
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

W dowolnym momencie

Wymagane dokumenty

  • Wniosek
druk do pobrania [60 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Potwierdzenie opłaty skarbowej

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa o transporcie drogowym z 6 września 2001 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 ze zm.)

  • ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1343 ze zm.)

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.)

  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.)

Tryb odwoławczy

Na wydaną decyzję przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi z siedzibą przy ul. Piotrkowskiej 86, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Natomiast stronie służy prawo do zrzeczenia się prawa do wniesienia odwołania, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania. Decyzja staje się ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia tutejszemu organowi, oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Dróg i Transportu
Komórka
Wydział Transportu Drogowego i Biletów