Skrócony opis procedury
Postępowanie w związku z nadzorem nad należytym utrzymaniem czystości i porządku na terenie zarządzanych nieruchomości, w tym merytoryczne odniesienie się do zgłoszeń/interwencji.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
Zgłoś interwencję
Przydatne informacje
- Fakultatywnie - przedłożenie dokumentacji fotograficznej potwierdzającej wystąpienie nieprawidłowości
- możliwość zgłoszenia telefonicznego,
- możliwość złożenia wniosku online,
- możliwość przesłania wniosku pocztą,
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się.
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Zgłoszenie/interwencja rozpatrywana jest przez Miejskiego Administratora Nieruchomości wyznaczonego przez właściwego Kierownika Rejonu Obsługi Najemców lub Koordynatora. Odpowiedzialny za rozpatrzenie sprawy MAN dokonuje kontroli w terenie pod kątem weryfikacji zasadności zgłoszenia oraz sposobie załatwienia sprawy.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości oraz uchybień w realizacji umów z firmami porządkowymi, podejmowane są czynności w stosunku do przedmiotowych firm (np. wezwanie do należytego wywiązywania się z obowiązującej umowy na usługi sprzątające bądź na wywóz odpadów komunalnych z nieruchomości komercyjnych, pod groźbą naliczenia kar umownych). Sprawa kończy się ponowną kontrolą w terenie oraz udzieleniem odpowiedzi stronie Zainteresowanej.
Informacje uzupełniające
Zgłoszenia związane z utrzymaniem czystości i porządku w nieruchomościach można kierować na dedykowany na okoliczność adres e-mail: czystosc [at] zlm.lodz.pl (czystosc[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
W zależności od rodzaju zgłoszenia maksymalnie do 5 dni roboczych lub w terminie wskazanym w nakazie przez Straż Miejską.
Miejsce załatwienia
Zarząd Lokali Miejskich
Al. T. Kościuszki 47
90-514 Łódź
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /zlm/SkrytkaESP;
e-mail: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
Tel. +42 628-70-00
Jednostki terenowe Rejonów Obsługi Najemców:
- RON „Zachód” – Łódź, ul. Wapienna 15, tel. +48 (42) 628-71-87
- RON „Północ” - Łódź, ul. Limanowskiego 194/196, tel. +48 (42) 628-73-00
- RON „Centrum” - Łódź, ul. Piotrkowska 238, tel. +48 (42) 628-71-71
- RON „Południe” - Łódź, ul. Ciasna 19a, tel. +48 (42) 684-81-80
- RON „Wschód” - Łódź, ul. Sobolowa 1, tel. +48 (42) 628-71-50
- RON „Zasobu Obcego’’- Łódź, ul. Ciasna 19a, tel.+48 (42) 684-81-90
Umawianie/rezerwacja wizyty
Mailowo:
- e-mail: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
Telefonicznie:
- tel. + 48 (42) 628-70-00
Jednostki terenowe - Rejony Obsługi Najemców:
- RON ,,Zachód’’ - Łódź, ul. Wapienna 15, tel. +48 (42) 628-71-87
- RON ,,Północ’’ - Łódź, ul. Limanowskiego 194/196, tel. +48 (42) 628-73-00
- RON ,,Centrum’’ - Łódź, ul. Piotrkowska 238, tel. +48 (42) 628-71-71
- RON ,,Południe’’ - Łódź, ul. Ciasna 19a, tel. +48 (42) 684-81-80
- RON ,,Wschód’’ - Łódź, ul. Sobolowa 1, tel. +48 (42) 628-71-50
- RON „Zasobu Obcego’’ - Łódź, ul. Ciasna 19a, tel.+48 (42) 684-81-90
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Lokali Miejskich
Al. T. Kościuszki 47
90-514 Łódź
- Zarząd Lokali Miejskich
- osobiście:
- Al. T. Kościuszki 47
- pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl);
- elektronicznie:
- ePUAP: /zlm/SkrytkaESP
Termin składania dokumentów
Interwencje można zgłaszać na bieżąco
Wymagane dokumenty
- Wystąpienie osoby zgłaszającej nieprawidłowe utrzymanie stanu sanitarno-porządkowego na nieruchomości - formularz/szablon nie jest wymagany
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024, poz.609)
- ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 399)
- uchwała nr XXXII/1057/20 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 19 listopada 2020 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Łodzi (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2020 r. poz. 6349 późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Brak
Telefonicznie, elektronicznie - mailem lub pocztą tradycyjną.
Osobiście - konieczne jest wcześniejsze umówienie się na wizytę.