Sprawy utrzymania czystości i porządku w nieruchomościach zarządzanych przez Zarząd Lokali Miejskich

Skrócony opis procedury

Postępowanie w związku z nadzorem nad należytym utrzymaniem czystości i porządku na terenie zarządzanych nieruchomości, w tym merytoryczne odniesienie się do zgłoszeń/interwencji.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

Krok 1

Zgłoś interwencję

elektronicznie, w Zarządzie, pocztą, telefonicznie lub mailem

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • zgłoszenie możliwe również w formie telefonicznej
  • złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
  • spotkanie z pracownikiem w okresie epidemii wymaga umówienia się na wizytę

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Zgłoszenie/interwencja rozpatrywana jest przez wyznaczonego przez Kierownika Rejonu Obsługi Najemców, Miejskiego Administratora Nieruchomości. Odpowiedzialny za rozpatrzenie sprawy MAN dokonuje kontroli w terenie pod kątem weryfikacji zgłoszenia oraz sposobu załatwienia sprawy.
  2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości oraz uchybień w realizacji umów z firmami porządkowymi, podejmowane są czynności w stosunku do przedmiotowych firm (np. wezwanie do należytego wywiązywania się z obowiązującej umowy na usługi sprzątające bądź na wywóz odpadów komunalnych z nieruchomości komercyjnych, pod groźbą naliczenia kar umownych). Sprawa kończy się ponowną kontrolą w terenie oraz udzieleniem odpowiedzi stronie Zainteresowanej.

Informacje uzupełniające

Zgłoszenia związane z utrzymaniem czystości i porządku w nieruchomościach można kierować na dedykowany na okoliczność adres e-mail: czystosc [at] zlm.lodz.pl (czystosc[at]zlm[dot]lodz[dot]pl) 

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

W zależności od rodzaju zgłoszenia maksymalnie do 5 dni roboczych lub w terminie wskazanym w nakazie przez Straż Miejską.

Miejsce załatwienia

Zarząd Lokali Miejskich

Al. T. Kościuszki 47

90-514 Łódź

infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00

e-mail: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)

Jednostki terenowe Rejonów Obsługi Najemców:

  • RON „Zachód” – Łódź, ul. Wapienna 15, tel. +48 (42) 253-70-00
  • RON „Północ” -  Łódź, ul. Limanowskiego 194/196, tel. +48 (42) 652-96-70
  • RON „Centrum” - Łódź, ul. Piotrkowska 238, tel. +48 (42) 636-82-92
  • RON „Południe” - Łódź, ul. Ciasna 19a, tel. +48 (42) 684-81-80
  • RON „Wschód” - Łódź, ul. Sobolowa 1, tel. +48 (42) 628-71-50
  • RON „Zasobu Obcego’’- Łódź, ul. Ciasna 19a, tel.+48 (42) 684-81-90

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie:

Zarząd Lokali Miejskich: + 48 (42) 628-70-00

Jednostki terenowe - Rejony Obsługi Najemców:

  • RON ,,Centrum’’, 90-360 Łódź ul. Piotrkowska 238, tel. +48 (42) 636-82-92
  • RON ,,Północ’’ 91-340 Łódź ul. Limanowskiego 194/196, tel. +48 (42) 652-96-70, +48 (42) 656-12-45
  • RON ,,Południe’’, 93-547 Łódź ul. Ciasna 19a, tel. +48 (42) 684-81-80
  • RON ,,Wschód’’, 92-321 Łódź ul. Sobolowa 1, tel. +48 (42) 628-71-50
  • RON ,,Zachód’’, 91-087 Łódź ul. Wapienna 15, tel. +48 (42) 253-70-00
  • RON „Zasobu Obcego’’, 93-547 Łódź, ul. Ciasna 19a, tel.+48 (42) 684-81-90

pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      Al. T. Kościuszki 47
      90-514 Łódź
  • osobiście:
    • Al. T. Kościuszki 47
  • pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl);
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Interwencję można zgłaszać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty

  • Wystąpienie osoby zgłaszającej nieprawidłowe utrzymanie stanu sanitarno-porządkowego na nieruchomości - formularz/szablon nie jest wymagany

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [46.5 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020, poz.713 z późn. zm.)
  • ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1439 z późn. zm.)
  • uchwała nr XXXII/1057/20 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 19 listopada 2020  r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Łodzi (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2020 r. poz. 6349 późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Lokali Miejskich
Komórka
Wydział Eksploatacji Zasobu