Skrócony opis procedury
Właściciel pojazdu, w celu wydania uwierzytelnionych kserokopii dokumentów dotyczących rejestracji pojazdu, składa wniosek o wydanie uwierzytelnionych kserokopii dokumentów dotyczących rejestracji pojazdu.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2
Złóż wniosek i załączniki
w Urzędzie lub pocztą
- Krok 3
Odbierz dokument
w Urzędzie lub pocztą
Przydatne informacje
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa możliwa do załatwienia drogą korespondencyjną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Wnioski mieszkańców Miasta Łodzi dotyczące sprawy są przyjmowane w dniu przybycia do Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godz. 8.00 – 16.00, we wtorki 8.00 – 17.00.
- Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest złożenie wniosku o wydanie uwierzytelnionych kserokopii dokumentów dotyczących rejestracji pojazdu – kancelaria (parter) lub w wyznaczonym danego dnia stanowisku bezpośredniej obsługi. Wniosek może być również przesłany za pośrednictwem operatora pocztowego.
- Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
- Złożenie wniosku o wydanie uwierzytelnionej kserokopii dokumentów dotyczących rejestracji pojazdu w kancelarii (parter) lub w wyznaczonym danego dnia stanowisku bezpośredniej obsługi. Wniosek może być również przesłany za pośrednictwem operatora pocztowego.
- W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości.
Informacje uzupełniające
- W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
- W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
W terminie do 7 (uwierzytelnione kserokopie dokumentów) lub do 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Ewidencji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
kancelaria (parter)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł (opłata skarbowa) |
Od każdej rozpoczętej uwierzytelnionej strony dokumentu | 5 zł (opłata skarbowa) |
Opłatę skarbową można wnieść:
- gotówką bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,
- gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w opłatomacie w siedzibie Wydziału,
- za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,
- przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Smugowa 26A i 30/32
91-433 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście
- ul. Smugowa 16A i 30/32
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie uwierzytelnionych kserokopii dokumentów dotyczących rejestracji pojazdu (jeśli sprawa dotyczy dokumentów związanych z rejestracją pojazdu)
- Dowód osobisty
- Wypis z rejestru handlowego (sądowego) - w stosunku do osób prawnych
- Numer REGON - w stosunku do osób prawnych
- Pisemne pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej do załatwienia sprawy
- Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Brak
przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie