Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Użytkownik wieczysty winien wystąpić do UMŁ o udzielenie informacji dotyczącej obowiązującej wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego jeśli nabył grunt w udziale. Na podstawie umowy zawartej w formie aktu notarialnego, nastąpi wprowadzenie danych do bazy i zostanie wystosowane pierwsze naliczenie opłaty rocznej w formie informacji o opłacie.
W związku ze zmianą użytkownika wieczystego dokonaną na podstawie czynności cywilnoprawnych oraz zdarzeń prawnych (nabycie, sprzedaż, darowizna, spadek, itp.) należy złożyć wniosek wraz z kopią dokumentu potwierdzającego nabycie tego prawa oraz podać adresy do korespondencji nowych użytkowników wieczystych.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Niezwłocznie, w kolejności składania wniosków.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
pokój 251A
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Opłaty
Brak
Dokumenty
Wymagane dokumenty
-
- W przypadku nabycia/sprzedaży/darowizny/zgonu poprzedniego użytkownika wieczystego: wniosek o naliczenie opłaty jest dostępny na stronie UMŁ oraz w oddziałach Łódzkiego Centrum Kontaktów z Mieszkańcami
- wniosek o zmianę właściciela, ze wskazaniem adresu do korespondencji
- kserokopia aktu notarialnego;
- kserokopia postanowienia spadkowego lub aktu notarialnego potwierdzającego dziedziczenie.
Pozostałe dokumenty
-
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2019.1145 t.j. z dnia 2019.06.19)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2020.65 t.j. z dnia 2020.01.15)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020.256 t.j. z dnia 2020.02.18)
Tryb odwoławczy
Brak