Skrócony opis procedury
Wyborca może wnieść do urzędu gminy właściwego ze względu na miejsce zameldowania na pobyt stały lub zamieszkania, reklamację na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców, jeżeli nie został on ujęty w Centralnym Rejestrze Wyborców lub nie ujęto go w żadnym obwodzie głosowania albo został nieprawidłowo ujęty w obwodzie głosowania.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż reklamację
- Krok 2
Odbierz decyzję
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- decyzja może mieć formę elektroniczną
- sprawa nie wymaga opłaty skarbowej
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Przyjęcie reklamacji.
- Wniosek może być złożony w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl
- Rozpatrzenie reklamacji pod względem zasadności.
- Wydanie decyzji.
Informacje uzupełniające
Każdy wyborca może wnieść reklamacje na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 3 dni od dnia jej wniesienia.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Postępowań Meldunkowych i Rejestru Wyborców
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie wymaga umówienia wizyty.
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro pok. B-5, B5a, B-7
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- Urząd Miasta Łodzi
- elektronicznie:
- gov.pl
Termin składania dokumentów
W dowolnym momencie.
Wymagane dokumenty
- Reklamacja - wniesiona pisemnie lub ustnie do protokołu
Forma elektroniczna wymaga wypełnienia formularza pisma ogólnego na platformie usług administracji publicznej gov.pl
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.- o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Tryb odwoławczy
Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z obwodu głosowania wnoszący reklamację, może wnieść w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem organu, który wydał decyzję do właściwego miejscowo sądu rejonowego.
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą