Reklamacja na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców

Skrócony opis procedury

Wyborca może wnieść do urzędu gminy właściwego ze względu na miejsce zameldowania na pobyt stały lub zamieszkania, reklamację na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców, jeżeli nie został on ujęty w Centralnym Rejestrze Wyborców lub nie ujęto go w żadnym obwodzie głosowania albo został nieprawidłowo ujęty w obwodzie głosowania.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż reklamację

    elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

  • Krok 2

    Odbierz decyzję

    elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • decyzja może mieć formę elektroniczną
  • sprawa nie wymaga opłaty skarbowej

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Przyjęcie reklamacji.
  2. Wniosek może być złożony w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl
  3. Rozpatrzenie reklamacji pod względem zasadności.
  4. Wydanie decyzji.

Informacje uzupełniające

Każdy wyborca może wnieść reklamacje na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 3 dni od dnia jej wniesienia.

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Postępowań Meldunkowych i Rejestru Wyborców
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie wymaga umówienia wizyty.

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście:
    • ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro pok. B-5, B5a, B-7
  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
      91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
  • elektronicznie:
    • gov.pl

Termin składania dokumentów

W dowolnym momencie.

Wymagane dokumenty

  • Reklamacja - wniesiona pisemnie lub ustnie do protokołu

Forma elektroniczna wymaga wypełnienia formularza pisma ogólnego na platformie usług administracji publicznej gov.pl

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [39.16 KB, .DOCX] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.- o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Tryb odwoławczy

Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z obwodu głosowania wnoszący reklamację, może wnieść w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem organu, który wydał decyzję do właściwego miejscowo sądu rejonowego.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji