Wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców

Skrócony opis procedury

Centralny Rejestr Wyborców obejmuje osoby, którym przysługuje prawo wybierania, osoby, które ukończyły 17 lat oraz osoby pozbawione prawa wybierania na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu lub Trybunału Stanu. W związku z tym osobie, której dane są przetwarzane w Centralnym Rejestrze Wyborców, umożliwia się wgląd do rejestru w zakresie jej danych, przy użyciu usługi elektronicznej, po uwierzytelnieniu tej osoby podpisem osobistym lub profilem zaufanym.

Wniosek o wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców można także złożyć w organie gminy w formie papierowej.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż wniosek

    elektronicznie lub w Urzędzie

  • Krok 2

    Czekaj

    otrzymasz informację o swoich danych

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • sprawa nie wymaga opłat

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Centralny Rejestr Wyborców obejmuje:
    • osoby, którym przysługuje prawo wybierania,
    • osoby, które ukończyły 17 lat,
    • osoby niemające prawa wybierania na podstawie orzeczenia sądu lub Trybunału Stanu,
    • informacje o stałych obwodach głosowania i okręgach wyborczych.
  2. Wgląd oraz pobranie informacji o przetwarzanych danych z Centralnego Rejestru Wyborców umożliwia się osobie, której dane są przetwarzane, przy użyciu usługi elektronicznej ,po uwierzytelnieniu tej osoby podpisem osobistym, kwalifikowanym podpisem lub profilem zaufanym.
  3. Zakres udostępnianych danych w okresie od 44 dnia przed wyborami do dnia wyborów jest rozszerzony o dane obwodu.
  4. Wniosek o wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców może być również złożony w formie papierowej do organu gminy.
  5. W przypadku zarządzonych wyborów, termin złożenia wniosku w formie papierowej w urzędzie gminy możliwy jest między 44, a 5 dniem przed wyborami.
  6. W przypadku złożenia wniosku w formie papierowej między 44, a 5 dniem przed wyborami udzielenie informacji polega na poinformowaniu, że wskazana osoba jest ujęta w spisie wyborców lub w nim nie figuruje.
  7. Na żądanie wnioskodawcy udostępnienie informacji następuje w formie papierowej. 

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Niezwłocznie, z chwilą złożenia wniosku

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Postępowań Meldunkowych i Rejestru Wyborców
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie wymaga umówienia wizyty.

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście:
    • ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro pok. B-5, B5a, B-7
  • elektronicznie:
    • ePUAP
    • gov.pl

Termin składania dokumentów

W dowolnym momencie.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców
druk do pobrania [49.5 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [39.16 KB, .DOCX] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.- o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Tryb odwoławczy

W efekcie złożonego wniosku o wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców, wnioskodawca może złożyć reklamację na nieprawidłowości jeżeli nie został ujęty w Centralnym Rejestrze Wyborców lub nie ujęto go w żadnym obwodzie głosowania albo został nieprawidłowo ujęty w obwodzie głosowania.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji