Skrócony opis procedury
Centralny Rejestr Wyborców obejmuje osoby, którym przysługuje prawo wybierania, osoby, które ukończyły 17 lat oraz osoby pozbawione prawa wybierania na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu lub Trybunału Stanu. W związku z tym osobie, której dane są przetwarzane w Centralnym Rejestrze Wyborców, umożliwia się wgląd do rejestru w zakresie jej danych, przy użyciu usługi elektronicznej, po uwierzytelnieniu tej osoby podpisem osobistym lub profilem zaufanym.
Wniosek o wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców można także złożyć w organie gminy w formie papierowej.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj
otrzymasz informację o swoich danych
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Centralny Rejestr Wyborców obejmuje:
- osoby, którym przysługuje prawo wybierania,
- osoby, które ukończyły 17 lat,
- osoby niemające prawa wybierania na podstawie orzeczenia sądu lub Trybunału Stanu,
- informacje o stałych obwodach głosowania i okręgach wyborczych.
- Wgląd oraz pobranie informacji o przetwarzanych danych z Centralnego Rejestru Wyborców umożliwia się osobie, której dane są przetwarzane, przy użyciu usługi elektronicznej ,po uwierzytelnieniu tej osoby podpisem osobistym, kwalifikowanym podpisem lub profilem zaufanym.
- Zakres udostępnianych danych w okresie od 44 dnia przed wyborami do dnia wyborów jest rozszerzony o dane obwodu.
- Wniosek o wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców może być również złożony w formie papierowej do organu gminy.
- W przypadku zarządzonych wyborów, termin złożenia wniosku w formie papierowej w urzędzie gminy możliwy jest między 44, a 5 dniem przed wyborami.
- W przypadku złożenia wniosku w formie papierowej między 44, a 5 dniem przed wyborami udzielenie informacji polega na poinformowaniu, że wskazana osoba jest ujęta w spisie wyborców lub w nim nie figuruje.
- Na żądanie wnioskodawcy udostępnienie informacji następuje w formie papierowej.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Niezwłocznie, z chwilą złożenia wniosku
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Postępowań Meldunkowych i Rejestru Wyborców
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie wymaga umówienia wizyty.
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro pok. B-5, B5a, B-7
- elektronicznie:
- ePUAP
- gov.pl
Termin składania dokumentów
W dowolnym momencie.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.- o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Tryb odwoławczy
W efekcie złożonego wniosku o wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców, wnioskodawca może złożyć reklamację na nieprawidłowości jeżeli nie został ujęty w Centralnym Rejestrze Wyborców lub nie ujęto go w żadnym obwodzie głosowania albo został nieprawidłowo ujęty w obwodzie głosowania.
elektronicznie lub w Urzędzie