Skrócony opis procedury
- Wniosek składa się w formie dokumentu elektronicznego, przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- W przypadku gdy dane z rejestru PESEL nie będą zgodne ze stanem faktycznym i dokumentami, wnioskodawca składa do organu gminy wniosek w celu usunięcia niezgodności.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Znajdź odpowiednią procedurę
- Krok 2
Pobierz dokument o zameldowaniu
ze swojej skrzynki na platformie ePUAP
Przydatne informacje
- odpowiedź uzyskana w wyniku wglądu on-line do danych nie stanowi dokumentu urzędowego.
- w przypadku stwierdzenia niepoprawnych danych, wnioskodawca składa do Urzędu Miasta Łodzi wniosek w celu usunięcia niezgodności.
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Każda osoba, której dane są przetwarzane w Rejestrze PESEL ma prawo do stałego i bezpłatnego wglądu on-line do danych Jej dotyczących. Usługa jest dostępna na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej- ePUAP
- W celu skorzystania z usługi wymagane jest potwierdzenie tożsamości pytającego za pomocą profilu zaufanego ePUAP.
- Profil zaufany można potwierdzić w Urzędzie Miasta Łodzi. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi.
- Wgląd on-line do danych daje możliwość kontroli poprawności i kompletności danych zgromadzonych w Rejestrze PESEL.
W stosunku do osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych wniosek składa przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny. - Sprawdzenia danych dokonuje się w szczególności, w oparciu o posiadane dokumenty.
Informacje uzupełniające
Warunkiem skorzystania z możliwości pobrania dokumentu o zameldowaniu z rejestru PESEL jest posiadanie przez wnioskodawcę profilu zaufanego lub e-dowodu oraz własnego konta na elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP, na którą zostanie dostarczony elektroniczny dokument z informacją o adresie zameldowania.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Bezzwłocznie
Miejsce załatwienia
Wniosek przesyłany jest bezpośrednio do rejestru PESEL.
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- elektronicznie
- gov.pl
Termin składania dokumentów
W dowolnym momencie.
Wymagane dokumenty
- Pobierz dokument o zameldowaniu
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Tryb odwoławczy
Brak
Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
na stronie ePUAP