Skrócony opis procedury
Procedura dotyczy sytuacji, gdy właściciel prywatnej nieruchomości planuje wykonanie indywidualnego zjazdu z drogi publicznej. Dla ochrony istniejącej zieleni w pasach drogowych dokumentacja na lokalizację zjazdu powinna być zaopiniowana przez Wydział Kształtowania Środowiska.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek z załącznikami
- Krok 2
Czekaj na opinię
- Krok 3
Złóż dokumentację
dokumentację z otrzymaną opinią złóż do Zarządu Dróg i Transportu
Przydatne informacje
- możliwość złożenia dokumentu online
- możliwość przeslania dokumentów pocztą
- wizyta w urzędzie proszę o umówienie terminu za pośrednictwem poczty elektronicznej: wks [at] uml.lodz.pl, bądź telefonicznie +48 (42) 272-64-20
- opinia może mieć formę elektroniczną
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Wnioskodawca lub jego pełnomocnik składa listownie wniosek o zaopiniowanie lokalizacji zjazdu indywidualnego z drogi publicznej, pod kątem ochrony zieleni rosnącej w pasie drogowym . Do wniosku złożonego drogą pocztową, elektroniczną lub osobiście należy załączyć plan z lokalizacją projektowanego zjazdu, wraz z dołączoną inwentaryzacją drzew i krzewów rosnących na działkach miejskich w odległości 5 m od projektowanego przyłącza. We wniosku należy określić czy projektowanie prac koliduje z istniejącymi drzewami i krzewami, podać krótki opis prowadzenia prac (np. sposoby zabezpieczenia drzew, technologii minimalizujących ryzyko uszkodzenia korzeni).
Informacje uzupełniające
W przypadku konieczności wizyty w Wydziale, proszę o umówienie terminu za pośrednictwem poczty elektronicznej: wks [at] uml.lodz.pl (wks[at]uml[dot]lodz[dot]pl), bądź telefonicznie +48 (42) 272-64-20
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Kształtowania Środowiska
Oddział Ochrony Zieleni
ul. Piotrkowska 113
90-430 Łódź
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 272-64-20
Pocztą elektroniczną: wks [at] uml.lodz.pl
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
Ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź,
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Piotrkowska 104, pok. 151
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
- pocztą elektroniczną:
- lckm [at] uml.lodz.pl (lckm[at]uml[dot]lodz[dot]pl),
- wks [at] uml.lodz.pl (wks[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- telefonicznie:
- +48 (42) 638-44-44;
- +48 (42) 272-64-20
- elektronicznie:
- ePUAP
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie opinii ws. kolizji istniejącej zieleni z planowanym zjazdem
Załączniki – 2 egz.:
- Projekt zjazdu/mapa z naniesiona zielenią
- Inwentaryzacja drzew (obwód pnia na wys. 130 cm) i krzewów (powierzchnia rzutu)
Pozostałe dokumenty
- Zdjęcia kolidującej zieleni z planowanym zjazdem
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
Brak
Tryb odwoławczy
Brak
w Urzędzie, pocztą. mailem lub elektronicznie