Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działalności Zarządu Lokali Miejskich

Skrócony opis procedury

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż skargę lub wniosek

    elektronicznie, w urzędzie, pocztą lub mailem

  • Krok 2

    Czekaj na rozpatrzenie sprawy

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Skargę lub wniosek może złożyć każda osoba fizyczna lub prawna, osobiście bądź przez pełnomocnika, w formie:

Informacje uzupełniające

  • Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres skarżącego/wnioskodawcy.
  • Zalecane jest dołączenie kopii dokumentów istotnych w sprawie.
  • Skargi i wnioski, które nie zawierają powyższych danych, pozostawia się bez rozpatrzenia.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w ciągu miesiąca. O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się skarżącego/wnioskodawcę.

W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w wyżej wymienionym terminie, organ zobowiązany jest do zawiadomienia skarżącego, podając przyczynę zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.

Miejsce załatwienia

Zarząd Lokali Miejskich
al. Tadeusza Kościuszki 47
90-514 Łódź

tel. +48 (42) 628-70-40

infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00

e-mail: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl) 

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: + 48(42) 628-70-04, +48 (42) 628-70-06

Pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl) 

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      al. Kościuszki 47
      90-514 Łódź
  • osobiście:
    • al. Kościuszki 47
  • pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl) 
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Sklargi i wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Skarga, wniosek

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [46.5 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491, 2052)
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002 Nr 5, poz. 46)

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Lokali Miejskich
Komórka
Wydział Kontroli i Skarg