Skrócony opis procedury
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski powinny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż skargę lub wniosek
- Krok 2
Czekaj na rozpatrzenie sprawy
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Skargę lub wniosek może złożyć każda osoba fizyczna lub prawna, osobiście bądź przez pełnomocnika, w formie:
- pisemnej
- za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznej przez platformę ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego,
- ustnie do protokołu.
Informacje uzupełniające
- Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres skarżącego/wnioskodawcy.
- Zalecane jest dołączenie kopii dokumentów istotnych w sprawie.
- Skargi i wnioski, które nie zawierają powyższych danych, pozostawia się bez rozpatrzenia.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w ciągu miesiąca. O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się skarżącego/wnioskodawcę.
W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w wyżej wymienionym terminie, organ zobowiązany jest do zawiadomienia skarżącego, podając przyczynę zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
Miejsce załatwienia
Zarząd Lokali Miejskich
al. Tadeusza Kościuszki 47
90-514 Łódź
tel. +48 (42) 628-71-05
infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00
e-mail: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: + 48(42) 628-70-04, +48 (42) 628-70-06
Pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Lokali Miejskich
al. Kościuszki 47
90-514 Łódź
- Zarząd Lokali Miejskich
- osobiście:
- al. Kościuszki 47
- pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Sklargi i wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Skarga, wniosek
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002 Nr 5, poz. 46)
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
elektronicznie, w urzędzie, pocztą lub mailem