Skrócony opis procedury
Zaświadczenia o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji lub w specjalnej strefie rewitalizacji w związku z ustaleniem prawa pierwokupu przez gminę wydawane są na podstawie składanych wniosków. Wniosek może złożyć każdy zainteresowany: osobiście, listownie bądź przez platformę ePUAP.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj na zaświadczenie
7 dni kalendarzowych
- Krok 3
Odbierz zaświadczenie
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online (za pomocą platformy ePUAP)
- możliwość złożenia wniosku osobiście
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- możliwość złożenia wniosku przez pełnomocnika wraz z załączeniem treści pełnomocnictwa oraz potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- wydanie zaświadczenia nie wymaga wniesienia opłaty skarbowej, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną (za pomocą platformy ePUAP)
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Wniosek o wydanie zaświadczenia o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji lub w specjalnej strefie rewitalizacji w związku z ustaleniem prawa pierwokupu przez gminę może złożyć każdy zainteresowany osobiście, listownie bądź poprzez ePUAP, wnioskodawca określa we wniosku sposób odbioru zaświadczenia.
Wniosek należy wypełnić czytelnie drukowanymi literami i podpisać czytelnie imieniem i nazwiskiem.
Wniosek może złożyć dowolna osoba, co oznacza, że nie musi tego robić osobiście właściciel nieruchomości. Wniosek we własnym imieniu może złożyć notariusz, pośrednik biura nieruchomości, krewny lub znajomy.
Osoby upoważnione odrębnym pełnomocnictwem zobowiązane są dołączyć do wniosku stosowne pełnomocnictwo oraz potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
Zaświadczenie wymagane jest tylko w dwóch przypadkach:
- gdy nieruchomość jest położona w obrębie, który jest w całości położony na obszarze rewitalizacji,
- gdy nieruchomość znajduje się w obrębie, który jest częściowo położony na obszarze rewitalizacji.
Odbiór zaświadczenia
- Osobiście
Odbiór osobisty w godzinach pracy Urzędu, w Sekretariacie Biura Rewitalizacji,
ul. Piotrkowska 171, II piętro pokój 201
Kontakt:
tel. +48 42 638-57-58 lub +48 42 272-63-79
e-mail: rewitalizacja [at] uml.lodz.pl (rewitalizacja[at]uml[dot]lodz[dot]pl) - Listownie
Zaświadczenia wysyłane są listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (nie priorytetem), dlatego też sugerujemy, aby wziąć pod uwagę czas, jaki jest niezbędny, by list dotarł drogą pocztową do adresata - Elektronicznie (za pomocą platformy ePUAP)
Po złożeniu wniosku za pomocą platformy ePUAP zaświadczenie przekazywane jest na skrzynkę odbiorczą ePUAP wnioskodawcy, chyba że zostanie zaznaczony inny sposób doręczenia.
Informacje uzupełniające
- Szczegółowe informacje dotyczące zaświadczeń:
www.rewitalizacja.uml.lodz.pl - Zasięg obszaru rewitalizacji można sprawdzić na internetowej mapie InterSIT
Przejdź do mapy!
Zasady korzystania z mapy InterSIT ostały opisane na stronie:
https://rewitalizacja.uml.lodz.pl/rewitalizacja/zaswiadczenia-kupnosprzedaz-nieruchomosci/wyszukiwanie-dzialek-i-obrebow-na-obszarze-rewitalizacji/ - Wniosek składany osobiście lub za pośrednictwem poczty należy wypełnić czytelnie drukowanymi literami.
- W przypadku skorzystania z ePUAP: poprawnie podpisany i wysłany wniosek generuje UPP (Urzędowe Poświadczenia Przedłożenia).
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Na wydanie zaświadczenia czeka się do 7 dni kalendarzowych.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czy zaświadczenie jest już gotowe do odbioru, zadzwoń: tel. +48 42 638-52-98 lub +48 42 272-63-79
e-mail: rewitalizacja [at] uml.lodz.pl (rewitalizacja[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Miejsce załatwienia
Biuro Rewitalizacji
ul. Piotrkowska 171
90-447 Łódź
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Zaświadczenie wydawane jest bezpłatnie.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
W przypadku gdy wnioskodawca działa przez upoważnionego przedstawiciela wymagane jest złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (prokury) wraz z dowodem uiszczenia opłaty. Opłata nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. | 17 zł |
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
Pekao S.A.: 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy) Urząd Miasta Łodzi, Wydział Finansowy, ul. Sienkiewicza 61A, 90-009 Łódź
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście
- W punktach informacyjno - kancelaryjnych Urzędu Miasta Łodzi:
- ul. Piotrkowska 110
- ul. Zachodnia 47
- al. Piłsudskiego 100
- al. Politechniki 32
- ul. Krzemieniecka 2B
- W punktach kancelaryjnych Urzędu Miasta Łodzi:
- ul. Piotrkowska 104, budynek B
- W punktach informacyjno - kancelaryjnych Urzędu Miasta Łodzi:
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Rewitalizacji
ul. Piotrkowska171
90-447 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
- wniosek
- upoważnienie / pełnomocnictwo oraz potwierdzenie opłaty w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- uchwała nr XXV/589/16 Rady Miejskiej w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji miasta Łodzi z dnia 10 lutego 2016 r.
- uchwała nr XLII/1095/17 z dnia 22 lutego 2017 r. (Dz. Urz. WŁ z dnia 15 marca 2017 r. poz. 1291 z późn. zm.) w sprawie ustanowienia na obszarze rewitalizacji miasta Łodzi Specjalnej Strefy Rewitalizacji
Tryb odwoławczy
Brak
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą