Wydawanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę obiektów infrastruktury technicznej

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem adresu elektronicznego).
  2. Sprawę można załatwić osobiście lub przez pełnomocnika.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Jeżeli inwestor spełni określone prawem wymagania, organ ma na wydanie decyzji o zmianie pozwoleniu na budowę miesiąc, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej − dwa miesiące od dnia złożenia wniosku (art. 35 § 3 K.p.a.).

Miejsce załatwienia

Wydział Urbanistyki i Architektury
Oddział Infrastruktury
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

Telefony do pracowników:

  • Sekretariat WUiA +48 (42) 638-54-40
  • Oddział Infrastruktury +48 (42) 638 43 64

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Opłaty
Opłaty
Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Zatwierdzenie projektu budowlanego 47,00 zł
Pełnomocnictwo 17,00 zł

Nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty
Wymagane dokumenty
  • Wniosek o zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę

druk do pobrania

Szablon   
formularz elektroniczny (e-budownictwo)
Formularz   
  • W postaci papierowej - trzy egzemplarze zamiennego projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, potwierdzającym wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego
  • Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane

druk do pobrania

Szablon   
formularz elektroniczny (e-budownictwo)
Formularz   
  • decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym lub jej kopię
  • W przypadku działania przez pełnomocnika – pełnomocnictwo
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania

Szablon   
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 07 lipca 1994 – Prawo budowlane
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej 
Tryb odwoławczy

Wojewoda Łódzki za pośrednictwem, działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi, Dyrektora Wydziału Urbanistyki i Architektury w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Urbanistyki i Architektury

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;