Deklaracja dostępności Portalu Łódzkiego Centrum Kontaktu z Mieszkańcami
Deklaracja dostępności Portalu Łódzkiego Centrum Kontaktu z Mieszkańcami
Urząd Miasta Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Portal Łódzkiego Centrum Kontaktu z Mieszkańcami.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
część zamieszczonych na portalu dokumentów w formie plików (np. DOC, DOCX, ODT, PDF, PNG, RTF, XLS) nie jest dostępnych cyfrowo,
część z opublikowanych na portalu elementów nietekstowych nie posiada opisu alternatywnego,
niektórzy użytkownicy mogą mieć problem z zabezpieczeniem reCaptcha używanym w formularzu do zgłaszania interwencji w celu zabezpieczenia strony przed możliwością przesłania danych przez automaty. W celu zminimalizowania problemu udostępniamy alternatywną możliwość zgłaszania interwencji: telefonicznie pod numerem (42) 638-44-44 lub pocztą elektroniczną na adres lckm@uml.lodz.pl.
Wyłączenia
Z obowiązku zapewnienia dostępności wyłączone są:
filmy opublikowane przed 23 września 2020 r.,
dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r.,
mapy,
pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miasta Łodzi i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skany z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych,
treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących portalu Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami odpowiada: Bogusława Jagusiak.
E-mail: monitoring@uml.lodz.pl
Telefon: +48 (42) 638-44-51
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej, alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013