Ustalenie wysokości odszkodowania za usunięcie drzew i krzewów na których zezwolenie uzyskał właściciel urządzenia, o którym mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Wydanie decyzji administracyjnej, której treścią może być:
    • ustalenie wysokości odszkodowania;
    • odmowa ustalenia wysokości odszkodowania;
    • umorzenie postępowania.
Informacje uzupełniające
  • Usunięcie drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości, na wniosek właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego, następuje za odszkodowaniem na rzecz właściciela nieruchomości, a w przypadku gdy na nieruchomości jest ustanowione prawo użytkowania wieczystego – na rzecz użytkownika wieczystego nieruchomości. Odszkodowanie przysługuje od właściciela urządzeń.

  • Ustalenie wysokości odszkodowania za drzewo lub krzew oraz za ich usunięcie następuje w drodze umowy stron.

  • W przypadku gdy strony nie zawrą umowy w terminie 30 dni od dnia usunięcia drzewa lub krzewu, odszkodowanie ustala organ, który wydał zezwolenie na ich usunięcie, stosując odpowiednio przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, dotyczące odszkodowania za wywłaszczenie nieruchomości.

Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Do 30 dni od dnia złożenia wniosku

Miejsce załatwienia

Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Oddział Ochrony Terenów Zieleni
92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
pokój: 44, 53, 54, 55, 56

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Opłaty
Opłaty

Opłata skarbowa:

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Pełnomocnictwo ( w przypadku, gdy z wnioskiem o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów zwraca się pełnomocnik strony ) 17,00 zł  

Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy
ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź

Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Wpłat można dokonać przelewem lub osobiście w każdym urzędzie pocztowym albo dowolnym banku. 

Dokumenty
Wymagane dokumenty
  • Wniosek
formularz elektroniczny (ePUAP)
Formularz   
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity w Dz. U. z 2023 r., poz. 1336)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity w Dz. U. z 2023 r., poz. 775)
  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity w Dz. U. z 2023 r. poz. 344, 1113, 1463)
Tryb odwoławczy

Od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi (ul. Piotrkowska 86, 90-103 Łódź), wniesione za pośrednictwem Dyrektora Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Łodzi, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;