Informacja o organizacjach pozarządowych

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy

Udzielane są informacje o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Łodzi (stowarzyszeniach, fundacjach, związkach stowarzyszeń, terenowych jednostkach organizacyjnych stowarzyszeń). Wszystkie podmioty (organizacje, instytucje, osoby prywatne) zainteresowane uzyskaniem informacji adresowych o organizacjach pozarządowych, mających siedzibę na terenie Łodzi, mogą zgłaszać zapytania o dane teleadresowe. Możliwe jest uzyskanie informacji w dwóch trybach:

  1. Zainteresowany samodzielnie uzyskuje informacje na stronie internetowej UMŁ poprzez odesłanie do oficjalnej strony Krajowego Rejestru Sądowego >>>,
  2. Zainteresowany zgłasza na piśmie lub drogą elektroniczną (mail) wniosek o udzielenie informacji teleadresowej nt. organizacji pozarządowej – po sprawdzeniu w bazie danych o organizacjach pozarządowych, zainteresowany uzyskuje na piśmie lub elektronicznie potrzebne informacje.
Informacje uzupełniające

Informacje o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Łodzi udzielane są na podstawie danych, które zostały przekazane przez organizacje pozarządowe i Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego. Z tego powodu Urząd Miasta Łodzi nie ma wpływu na aktualność tych danych.

Od 1 stycznia 2007 r. działa elektroniczny dostęp do Krajowego Rejestru Sądowego - Wyszukiwarka podmiotów zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym >>>

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Złóż wniosek

w Urzędzie, telefonicznie, pocztą lub mailem

KROK 2

Czekaj na odpowiedź

Przydatne informacje
  • możliwość wysłania zapytania online (mail)
  • sprawa możliwa do załatwienia przez telefon
  • możliwość wystąpienia o informację drogą pocztową
  • sprawa nie wymaga opłat
  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Nie dotyczy

Miejsce załatwienia

Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 115 i 116, I piętro

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Aktywności Miejskiej
      ul. Tuwima 10
      90-003 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Tuwima 10 pok. 115 i 116 I p
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • pocztą elektroniczną: biuro.aktywnosci@uml.lodz.pl 
  • telefonicznie: +48 (42) 638-46-99; +48 (42) 638-46-01; +48 (42) 638-46-10; +48 (42) 638-46-41; +48 (42) 638-52-61
Termin składania dokumentów

Zapytania można zgłaszać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty
  • Wniosek
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • art. 7 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40)
  • art. 4 ust. 1 pkt 22 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526)
  • ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)
  • art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2023 r. poz. 166)
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Biuro Aktywności Miejskiej

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;