KROK 2
Złóż wniosek i załączniki
elektronicznie, lub w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty – sprawy grupy „W”)
KROK 3
Czekaj na informację sms lub e-mail
(dot. odbioru w Urzędzie) lub sprawdź samodzielnie stan realizacji sprawy
Sprawa załatwiana jest w terminie do 30 dni od daty otrzymania dokumentów przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji.
W przypadku złożenia wniosku elektronicznego zawierającego braki formalnoprawne lub nieodpowiadającego wymaganiom właściwy organ wydający prawo jazdy lub pozwolenie, w zależności od ich rodzaju, wzywa do ich usunięcia w trybie art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. Nieusunięcie braków w określonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Praw Jazdy
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej:
Rodzaj opłaty |
Wysokość opłaty |
wydanie prawa jazdy |
100,00 zł |
skarbowa (w przypadku pełnomocnictwa do odbioru prawa jazdy, opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo) |
17,00 zł |
Opłatę za wydanie prawa jazdy można wnieść:
przelewem na konto Banku Pekao S.A. nr 02 1240 1037 1111 0011 0911 0869
gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w kasie Banku Pekao S.A. w siedzibie Wydziału,
za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,
za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem: https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/platnosc-w-urzedzie.html
Uwaga! Dowód opłaty z portalu info-car należy przedstawić w Urzędzie.
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Brak terminu na złożenie wniosku o wydanie wtórnika dokumentu (brak takiego obowiązku), ale samo zgłoszenie utraty powinno nastąpić w ciągu 30 dni od zdarzenia.
Od decyzji o odmowie wydania wtórnika prawa jazdy przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi ul. Piotrkowska 86 za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w terminie 14 dni od jej doręczenia.
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013