Usługa polega na wydawaniu na pisemny wniosek zainteresowanych indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie:
podatku od nieruchomości
podatku od środków transportowych
podatku leśnego
podatku rolnego
opłaty skarbowej
opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Wniosek o interpretację indywidualną może dotyczyć zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. We wniosku należy:
przedstawić wyczerpująco stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe,
przedstawić własne stanowisko w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego,
złożyć oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego. W razie złożenia fałszywego oświadczenia wydana interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych.
Przedmiotem wniosku o interpretację indywidualną nie mogą być przepisy prawa podatkowego regulujące właściwość oraz uprawnienia i obowiązki organów podatkowych.
Wniosek można złożyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP.
Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego może zostać złożony przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej lub innej wskazanej sprawie należącej do właściwości organu podatkowego.
Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) lub zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym (ul. Sienkiewicza 5, pok. 004).
Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw.
Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
3 miesiące
Wydział Finansowy
Oddział Dochodów Podatkowych
Oddział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego
Zespół ds. Opłaty Skarbowej
Oddział Wymiaru Opłaty za Gospodarowanie Odpadami
90–113 Łódź, ul. Sienkiewicza 5
Telefony:
+48 (42) 638-45-70
+48 (42) 638-53-00
+48 (42) 638-50-33
+48 (42) 638-54-09
+48 (42) 638-57-80
+48 (42) 638-57-77
+48 (42) 272-65-20
+48 (42) 272-65-21
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
W okresie epidemii wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się pod adresem https://wizyty.uml.lodz.pl.
Opłacie podlega:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego | 40 zł |
Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dla dwóch lub więcej zainteresowanych uczestniczących w tym samym zaistniałym stanie faktycznym albo mających uczestniczyć w tym samym zdarzeniu przyszłym (wniosek wspólny) | iloczyn kwoty 40 zł i liczby zainteresowanych wskazanych we wniosku |
Opłatę wnosi się na konto:
Wydział Finansowy
Oddział Dochodów Podatkowych
Bank Pekao SA, nr konta 34 1240 1037 1111 0011 0912 7753
Wydział Finansowy
Oddział Dochodów Podatkowych
Bank Pekao SA, nr konta 71 1240 1037 1111 0011 0912 7766
Wydział Finansowy
Zespół ds. Opłaty Skarbowej
Bank Pekao SA, nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo wnosimy na numer konta:
Bank Pekao SA, nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Brak terminu na złożenie wniosku. Wnioski można składać w trakcie całego roku.
Na interpretację indywidualną przysługuje prawo wniesienia skargi z powodu jej niezgodności z prawem do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi (90–434 Łódź, ul. Piotrkowska 135) za pośrednictwem Wydziału Finansowego (90–113 Łódź, ul. Sienkiewicza 5).
Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach, w terminie 30 dni od dnia doręczenia skarżącemu interpretacji
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013