Inicjatywa lokalna

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Wnioski w ramach inicjatywy lokalnej mogą składać mieszkańcy miasta Łodzi bezpośrednio, bądź za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. Wnioski są składane na formularzu, którego wzór został określony w zarządzeniu Prezydenta Miasta Łodzi. Dokumenty można dostarczyć (osobiście / listownie ) do Biura Aktywności Miejskiej, 90-003 Łódź, ul. Tuwima 10, pok. 303, III piętro, sekretariat Biura lub do Łódzkiego Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera.
Informacje uzupełniające

Prezydent Miasta Łodzi powołuje Zespół ds. rozpatrywania wniosków wsparcie inicjatyw lokalnych. Wnioski rozpatrzone pozytywie kierowane są do komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Łodzi lub miejskich jednostek organizacyjnych w celu podpisania umowy z Wnioskodawcami i przystąpienia do wspólnej realizacji zadania.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://uml.lodz.pl/decydujemy/dzialamy/inicjatywa-lokalna/?L=644

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Złóż wniosek i załączniki

w Urzędzie lub pocztą

KROK 2

Dopracuj wniosek u Urzędem

KROK 3

Podpisz umowę

jeśli inicjatywa lokalna zostanie przyjęta do realizacji

KROK 4

Realizuj działania zawarte we wniosku

Przydatne informacje
  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Niezwłocznie.

Miejsce załatwienia

Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Budżetu Obywatelskiego i Inicjatyw Mieszkańców
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 204, II piętro
tel:+48 (42) 638-55-96, +48 (42) 638-40-93, +48 (42) 638-56-24, +48 (42) 638-47-80

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Aktywności Miejskiej
      ul. Tuwima 10
      90-003 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Tuwima 10, pok. 303, III piętro, sekretariat Biura
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty
  • Formularz wniosku dotyczącego inicjatywy lokalnej
Pozostałe dokumenty:
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.)
  • uchwała Nr XCIV/1986/14 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 8 października 2014 r. w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego 2014 r. poz. 4118)
  • zarządzenie Nr 5929/VIII/20 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 11 grudnia 2020 r. w sprawie określenia szczegółowego trybu realizacji zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej oraz wzoru formularza wniosku o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Biuro Aktywności Miejskiej

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;